Paar vragen:
- Wil je shakes drinken omdat je het zelf denkt nodig te hebben, of wil je shakes drinken omdat je dat bij anderen ziet/leest?
- Wil je shakes om af te slanken (niet aan te raden) of om eiwitten aan te vullen? Kortom, wat versta jij onder ‘shakes’?
En verder bestaat er geen shortcut naar een mooi strak lichaam. Goede voeding, voldoende beweging en voldoende rustig zijn de gouden combinatie. En eiwitshakes kúnnen heel goed in een voedingsschema passen, maar dit is niets meer dan een aanvulling. Als je voeding niet in orde is, gaan shakes je niet opeens een beter lichaam bezorgen. Persoonlijk vind ik dat je sowieso in eerste instantie je voedingsstoffen uit voeding moet halen, en pas als dat écht niet lukt (wat ik me moeilijk voor kan stellen) je naar supplementen moet gaan kijken. Uit je beginpost maak ik op dat je niet helemaal weet wat je nu wil aan supplementen, dus adviseer ik je daar nog even mee te wachten en eerst je gewone voeding aan te pakken. En mocht je daarna alsnog supplementen willen gebruiken: lees je goed in!