Welke scrub? (lichaam/gezicht)

Ik lees wel eens dat het scrubben van je huid ook helpt tegen ingegroeide haartjes (bijv benen, bikinilijn). Maar natuurlijk ook voor een gladde, zachte huid! En voor gezicht natuurlijk als reiniging.

Welke scrub gebruiken jullie? Welke voor lichaam en welke voor gezicht?(of helemaal niet) En waar kochten jullie het? En hoe vaak gebruiken jullie het? :slightly_smiling_face:

Ik heb nu een scrub van de, jawel, wibra en hij is écht heel erg fijn. 500 gram voor 2.49 was het geloof ik. Hij ruikt lekker en mijn huid is daarna lekker zacht en glad.
Voor mijn gezicht gebruik ik scrub van de hema.

Ik scrub 1 keer per week, in de winter soms iets minder en in de zomer soms wat vaker.

Voor gezicht gebruik ik de scrubs van Balea, zijn geloof ik nog geen euro
Voor het lichaam heb ik de body scrub van Sabon, je huid wordt er ongelofelijk zacht van, gebruik het alleen bij speciale gelegenheden en ik denk dat ik het van de zomer eens per week ga gebruiken. Het kost ongeveer 20 euro.

Ik hoorde dat de scrub van Etos (3 euro ong) erg fijn is.

Almond Scrub van de hema, tube van 250 ml voor 2,50. Ideaal voor je lichaam :slightly_smiling_face:

Verder vind ik de scrub van Rituals in de volledig groene tube ook fijn, weet de naam niet meer. Maar die is wat verfijnder, dus die gebruik ik meer voor hals/decolleté (niet voor gezicht).

Kruidvat eigen merk heeft een fijne body scrub!

Je moet wel oppassen dat je een scrub voor je gezicht hebt en een andere voor de rest van je lijf. Je gezicht is namelijk heel snel geprikkeld en heeft daardoor een mildere scrub nodig.

Ik koop vaak mijn scrubs bij de hema of kruidvat.

Voor m’n lichaam heb ik een scrub van rituals in een roze pot. Hij ruikt superlekker en je huid wordt er lekker zacht van. Een dag later ruik je het nog steeds, dus de geur blijft ook lang zitten. Hij is 15 euro maar ik vind m dat wel waard.

Dank jullie wel voor jullie reacties! Ja, ik had al vaker over die van rituals gehoord en als dat echt goed is vind ik het mijn geld wel waard :slightly_smiling_face:
Daarnaast kom ik vaak in de kruidvat, dus misschien is die van hun ook wel wat?

Precies, of je kunt ook minder hard scrubben, dan krijg je ook een milder effect. Vergelijk het maar met fijn en grof schuurpapier, maar dan voor je (gezichts) huid.

Same. Als die dure merken zijn naar mijn gevoel niet beter.

Misschien een beetje off topic, mijn vriend gebruikte wel eens stiekem mijn scrub, niet om zijn lichaam mee te scrubben maar als polijstpasta om kleine krasjes op zijn CDs mee te verwijderen en tot mijn verbazing werkte het ook nog.

Ik blaas even nieuw leven in dit topic, want ik heb dus sinds kort een heeerlijke bodyscrub van Kruidvat maar hoe vaak gebruik je zoiets? 1 keer per week? En waar? Ikd oe nu vaak m’n armen en benen, verder kan het toch ook nergens? haha :’) sorry als 't een domme vraag is xd. Maar als het vaker als 1x per week zou kunnen en geen kwaad kan doen dan doe ik dat graag :grinning:

Ongeveer 2/3 keer per week!

ik doe het ook zo’n 2 of 3 keer in de week, maar buiten je armen en benen kun je toch (behalve je gezicht) de rest van je lichaam gewoon scrubben.

ik gebruik tegenwoordig een homemade citroenscrubje, daarvoor balea peeling of een pot van de kruidvat maar die vind ik een beetje te ruw

Die organische suikerscrub van de rituals werkt echt geweldig voor die pukkeltjes op de rug.