Welke schooltas???

ik weet niet welke schooltas ik wil. ik wil GEEN rugtas! ideeetjes??
ik dacht aan een look a like kelly bag http://www.mynewbag.nl/tassen/leren-tassen/kelly-bag-2.html maar mijn moeder zegt dat ie niet stevig genoeg is! is hij stevig genoeg? ik hoor het wel! en ik ga volgend jaar naar de 3e klas toe. Dus dan weet je misschien dat ik niet echt van kinderlijk hou! xD

xxxx

oke dankjewel. Het is niet echt iets voor mij. nog meer ideeetjes??

Zelf heel lang een gewone Eastpack schoudertas gehad. Die heb je in allerlei leuke kleurtjes en die kun je op je bagagedrager laten rusten, erg fijn. Later na de middelbare school op dit soort modellen overgestapt;

http://www.thuisvergelijken.nl/img/category/954/bowlingtas.jpg

Maar dat is minder handig als je echt veeeel boeken mee moet nemen. Een rugtas zit toch wel het fijnst als je echt zware boeken hebt, maar die wilde je natuurlijk niet.

Zou voor de schoudertas gaan, die dragen ook nog wel fijn als ze redelijk zwaar zijn. En een goede stevige nemen! Eastpack is bv niet zo duur, gaat wel heel lang mee.

Dat is geen schooltas he, ik vraag me af of al je boeken daar in passen. Bovendien vind ik dat een beetje ouwelijk voor een derde klasser, maargoed. Als je geen rugtas wilt kun je beter voor bijv. een tas van Invito gaan.

Of gewoon een normale handtas weet je wel, waar je je portemonnee in stopt, alleen dan wel een grotere.

Zo’n kelly bag kan makkelijk hoor :slightly_smiling_face: Heb vanaf de 3e zelf nooit zoveel boeken hoeven mee te nemen. En anders heb je toch ook nog gewoon een kluisje?

Ik had altijd een afgedankte handtas die ik voor school gebruikte haha. Maar ik verwisselde wel elke pauze m’n boeken als ik die nodig had, zo gebeurd. Ik dumpte alles in mijn kluis :’)

Hmm… Ik zoek eigenlijk ook een school tas, eerst wou ik een Eastpack ( heb gehoord dat het een goede merk is ! ) Maar toen zag ik de Cowboy bag :hugs:
En ik denk toch dat ik een Cowboy bag zou kiezen… Het is een grote tas ( volgensmij ) Maar ja.

Ik raad je aan om toch wel voor een rugtas te gaan. Dat is veel beter voor je houding dan een schoudertas en vaak ook een stuk steviger. Daarbij moet je ook genoeg boeken erin stoppen, op de middelbare school moest ik meestal zeker 4 of 5 boeken per dag meenemen en daarnaast ook nog m’n lunch, etui, agenda en een map om aantekeningen in te maken.

Ik heb net een tas bij H&M besteld, dus ik hoop die te kunnen gebruiken maar ik heb werkelijk geen idee wat ik moet meenemen op het MBO (ga Verpleegkunde doen).

WTF eastpack?! Iedereen weet dat als je een rugtas neemt (wat ik sws al nii snap) het een Louis Vuitton of een Gucci moet zijnn ! Maar k heb zelf een Louis Vuitton keepall Damier , dii is wel prijzig maar super ruim en stevig ! X

Dit is toch niet serieus neem ik aan…?

Ik heb een cowboy bag, hij is zeker ruim maar je sjouwt je een breuk, omdat het gewicht maar aan 1 kant hangt.

Ik heb een cowboysbag. Superstevig en toch volwassen!

Miss een beetje te volwassen voor een komende derde klasser (maar dat is mijn mening. Vind zo’n tas namelijk geschikter 6e klas of als shoptas ofso.) ? Kies misschien voor een andere vorm?
Ik zou zelf eerder nog voor een rugtas gaan, aangezien je echt aan een kant gaat leunen met een hand tas en dat is slecht voor de groei.

Mijn eigen ervaring met zulke tassen is dat ze door de boeken wel snel beschadigd raken en ook heel vies (zeker als ie wit is zoals deze). Grote kans dat je volgend jaar een nieuwe moet kopen.

Kijk ook naar de hoeveelheid boeken die je naar huis moet nemen voor huiswerk. Past 't dan wel in? En hoe handig is het op de fiets? Hoeveel vakken heb ik nodig? Weeg alles af en kijk of deze tas geschikt is op dit moment.

succes met het kiezen.

Ik heb nu een witte louis vuitton tas en ben er erg blij mee :slightly_smiling_face:

converse handtas zelf wil ik geen merktas omdat ik niet zo handig ben met dure tassen als ik op school ben ze worden vaak vies enzo

Wat hebben mensen toch tegen rugtassen.
HET IS SCHOOL.

Zelfs als het niet voor school is, als ik gewicht moet vervoeren dan vind ik een rugzak erg fijn om te hebben. Het ziet er dan misschien wel niet zo hip uit als een schoudertas, maar het is veel beter voor je houding.