Welke school?

Hallo meiden, ik heb een hele erge dillema, ik doe nu MBO juridisch en ik zit op school in een andere stad.
Het reizen bevalt me niet en ik heb de neiging om weer terug te gaan naar mn eigen stad.
Alleen ik vind het wel een hartstikke leuke klas enzo maar ik weet echt niet wat ik nu moet doen!

Zal ik gewoon verder moeten afwachten dit schooljaar en na dit schooljaar gewoon weer terug naar mijn eigen stad gaan?
Wat zouden jullie doen?

Als deze opleiding en alles je gewoon goed bevalt, alleen het reizen niet, zou ik dit schooljaar afmaken. Desnoods ga je anders reizen, als dat kan?

hmm ik zou in iedergeval tot januari blijven als dat kan en anders zou ik het schooljaar gewoon afmaken…

De stad is in een andere provincie dus dan is de enige mogelijkheid de bus, ik denk aan de ene kant dat ik gewoon dit schooljaar ga afmaken.

hadden ze hem in de buurt niet

Ja dat wel, maar ik heb ook gewoon aan de ene kant als ik daar op school ben gewoon heimwee. Waarschijnlijk moet ik er gewoon aan wennen enzo.

Hoelang is je reisttijd dan?

als je naar een nieuwe school gaat, heb je kans dat misschien daar je klas niet zo leuk is. zo zijn er altijd wel dingen die minder leuk zijn. reizen is misschien vervelend, maar je hebt dan wel weer het voordeel van een leuke klas…

1 uur en een kwartier ongeveer.

ja klopt, ik denk ook dat het een kwestie is van wennen in nieuw omgeving na 4 jaar VMBO

Jaa dat is even wennen ja, maar als je klas en studie leuk is dan moet je gewoon even bikkelen! Ik heb elke dag ook iets van anderhalf a twee uur reistijd maar dat weegt niet op als je een leuke klas en studie hebt. Dus ik zeg gewoon even doorbijten, zie de reisttijd als een tijd om nog even wat door te leren of een goed boek te lezen? :slightly_smiling_face:

Valt toch wel mee?

Is er niemand in je omgeving die ook naar die school gaat? Anders kunnen jullie samen reizen.
Neem anders gewoon een boek mee of maak wat huiswerk in de bus/trein ?