Welke schoenen met steunzolen?

Ik heb net witte AllStars besteld terwijl ik weet dat mijn steunzolen er niet in passen. Ik weet het, het is slecht voor mn voeten maar ik vind ze super mooi.
Nu ben ik wel van plan om ze niet te dragen als ik lange afstanden moet lopen, enz. Ik wil voor deze zomer nog een paar sneakers hebben waar wél mn steunzolen in passen, en niet te duur. Iemand ideetjes?

Mijn vriendin heeft Nike Air Max Thea met haar steunzooltjes… Maar ik zou gewoon naar de winkels gaan en passen.

Wat ik doe is het model schoen passen in de winkel met mijn zolen. Op een gegeven moment weet je wel bij welke schoen je je zolen wel of niet aan kan.

Ik heb ook steunzolen, en draag echt heel vaak lage allstars. Misschien moet je ze een halve maat groter passen?

Ik koop inderdaad ook vaak een maatje groter zodat ze erin passen, dan passen ze bij mij echt in ieder paar schoenen

Ik heb steunzolen en nike air max en adidas superstars zitten heel lekker, daar kunnen de originele zolen uit. En Palladium schoenen ook!

Dit! Ik heb normaal maat 36,5 maar heb deze geloof ik in 37,5 (?) gekocht en ze vallen groot dus ze gaan meer richting de 38. Dan passen ze met steunzolen prima. Heb wel ruimte over maar geen last van. :slightly_smiling_face:

Het ligt bij mij meer aan de hoogte van de achterkant van de schoen. Door mijn steunzolen floepen mijn voeten steeds uit mijn schoenen. De achterkant is helaas niet langer bij een maatje groter…

Het enige probleem dat ik heb met mijn steunzolen zijn schoenen in de zomer: ik kan simpelweg geen open schoenen dragen en daar baal ik best wel van.
Mijn steunzolen zijn gelukkig niet enorm hoog, de achterkant (bij de hiel) is 1 cm dik en het hoogste punt aan de binnenkant van mijn voet is 3,5 cm. Ook ik kan gewoon lage all-stars dragen met steunzolen. Mijn tip: altijd je steunzolen in je schoen doen bij het passen. Ik let ook altijd op de stevigheid van de hiel, hoe steviger, hoe beter.

Veel hang toch wel af van het type en soort steunzolen je aangemeten hebt gekregen (en dus ook het soort voeten dat je hebt). Vaak moet je met steunzolen een maat groter nemen, maar dat hoeft ook niet altijd. Heb zelf altijd schoenen met een los- en uitneembaar voetbed. Zo maak je ruimte voor de steunzolen, want sommige soorten steunzolen nemen enorm op. Dus altijd passen MET steunzolen als je op schoenenjacht gaat. Ook schoenen met dichte hiel is aan te raden, zodat de steunzolen er aan de achterkant niet uit kunnen schuiven.

Wat voor soort steunzolen hebben jullie? Van die lange tot onder de tenen of die kortere van hak tot onder de tenen? Waar gaan jullie heen voor de steunzolen? Podoloog of orthopedisch-instrumentenmaker?

Groetjes,
Annemarie.