Welke richting Economie hebben jullie gekozen en waarom?

Hallo,
Deze vraag is voor alle mensen die iets met economie studeren.
Volgend jaar ga ik studeren (ALS ik slaag xd) en ik ben nu al een beetje aan het rondkijken voor studies.
Ik wil iets met economie gaan studeren, maar er zijn veel verschillende richtingen. Ik zit nu te twijfelen tussen:

1. economie
  2. bedrijfskunde
  3. bedrijfseconomie
  4. economie en bedrijfskunde
  5. economie en bedrijfseconomie
    welke keuze hebben jullie gemaakt, waarom en bevalt de keuze jullie?
    Alvast bedankt!

Mmm… mijn vriendje gaat nu beginnen met Accountancy, waarvan het eerste jaar lijkt op Bedrijfskunde…

Upje

Ik zit te denken aan economie en bedrijfskunde aan de UvA, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zou gewoon alle richtingen eens bekijken op verschillende universiteiten. Zo wordt bedrijfskunde in Nijmegen (meer gericht op de sociale kant) op een heel andere manier gegeven dan bedrijfskunde in Groningen.

Ik zou inderdaad gewoon eens op een aantal verschillende universiteiten gaan kijken, want dat verschilt ook nog een hoop! Ik ga zelf Bedrijfseconomie doen in Tilburg, maar dat is het eerste jaar gezamenlijk met Economie&Bedrijfseconomie (Algemene Economie) en Fiscale Economie, dus ik kan altijd nog een andere richting kiezen. Ik heb zelf bedrijfseconomie gekozen omdat ik graag de marketing-richting op wil, en dat is weer een richting binnen bedrijfseconomie. En ik vind het fijn dat het zo lekker breed is, zo krijg je veel kennis van verschillende vlakken en kan je ook altijd nog makkelijk overstappen als het niets is (: