Welke profiel moet ik kiezen?

Ik zit nu in tvwo3 en ik moet dus een profiel kiezen. Ik zit dus nu echt te twijfelen tussen EM en NG/NT. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe economie, m&o, natuurkunde, aardrijkskunde en/of NLT is in de tweede fase?

Ik denk niet dat je per se moet gaan kijken naar of een vak moeilijk/makkelijk is, maar wat je eventueel later zou willen doen qua opleiding. Wil je bijvoorbeeld iets in het bedrijfsleven gaan doen, zou ik EM kiezen, maar wil je iets in de gezondheidszorg doen, zou ik NG/NT kiezen.

Wat ik heb gedaan is NG kiezen met economie, zodat ik nog beide kanten op zou kunnen. Ik weet nu honderd procent zeker dat ik de gezondheidszorg in wil, dus dat was wel fijn. Ik doe zelf nog geen vwo, maar economie vind ik op havo tweede fase wel te doen, soms best wel pittig en aardrijkskunde is best makkelijk. De overige vakken heb ik niet.

Succes!

Ik heb inderdaad ook NT met economie en M&O gekozen, zodat ik letterlijk alles nog kon doen, omdat ik in de derde geen idee had.

Iets wat mij in ieder geval opvalt is dat economie door de mensen met WisB heel makkelijk wordt gevonden, en door de mensen met WisA heel moeilijk. Maar dat is op mijn school zo, ik weet niet of dat overal is…

M&O is eigenlijk heel veel rekenen, dus als je daar van houdt, kan dat wel wat voor jou zijn. Als je rekenen haat, moet je absoluut geen M&O kiezen haha

Natuurkunde werd eigenlijk door mijn hele klas vrij moeilijk gevonden. Maar als je er genoeg tijd in steekt is het zeker goed te doen! Het voordeel van Natuurkunde vond ik dat je niet super veel hoeft te leren. Het is vooral begrijpen en als je dus de stof tijdens de lessen goed bijhoudt, hoef je voor de toets alleen nog maar een paar keer te oefenen en done.

Aardrijkskunde en NLT heb ik niet, maar van NLT heb ik gehoord dat het echt super makkelijk was. Ik heb ook echt spijt dat ik dat niet heb gekozen. Als je nog vragen hebt kan je ze gerust stellen. Succes!