Welke prijs voor een fotoshoot?

Dag kinders,

Ik fotografeer dus al een tijdje, en doe ook betaalde fotoshoots.
(zie mijn fotografie topic hier: http://forum.girlscene.nl/forum/fotografie/metz-photography-132853.0.html ).
Het enige probleem is nu dat ik soms echt niet weet wat nou een goede prijs is om te vragen voor zo’n shoot. De een zegt dat ik 20 euro moet vragen de ander zegt 200. Nu vraag ik me af wat jullie ervan vinden.

Wat moet ik vragen voor een fotoshoot?

P.S.: hier nog meer foto’s: www.flickr.com/photos/acidgloss

Hmm ik denk dat dat eraan ligt of je zelf;

goeie ruimtes tot beschikking hebt of je ht buiten doet
je make-up kleding ter beschikking stelt, en eventueel ook de make-up doet van het model
hoe je de fotos geeft, uitprint of opstuurd per email

Ik weet het niet precies, maar een meisje dat ik ken fotografeert ook en zij vraagt ¤35,00 voor een fotoshoot. Dat lijkt mij wel een redelijke prijs. Als je haar website wil weten moet je me maar even een note sturen :].

Het ligt er ook een beetje aan hoeveel ervaring je er al in hebt. Je kunt je prijs altijd nog verhogen.
Doe jij de make-up, of moet het model daar zelf voor zorgen (of iemand van buitenaf inhuren). Heb je een studio of doe je het op locatie (+reiskostenvergoeding). Ik zou sowieso de foto’s op een cd afleveren, dat komt al netter over. Als je eventueel van te voren al mailt kun je het beste een verkleinde versie met je naam erin sturen. (zo voorkom je dat degene het alsnog print)
Begin met 50 euro.
En spreek ook af hoeveel foto’s je daarvoor stuurt. Je maakt natuurlijk nog een selectie uit de vele foto’s die je schiet. Maar stuur bijv. 10 foto’s voor die 50 euro. Bespreek goed hoe lang de foto sessie duurt (hoe langer, hoe duurder, hoe meer foto’s), hoe vaak het model wisselt van kleding, etc…

Dankjewel iedereen!

Even wat meer verduidelijking:
Meestal zorgt het model zelf voor make-up, maar er is een mogelijkheid om dat door mij/samen te laten doen, ook al heb ik zelf niet zo heel veel make-up… De kleding verzorgt het model ook zelf, al neem ik wel wat dingen mee die misschien een aanvulling kunnen zijn (zowel kleding als accessoires).
Ik heb geen studio, maar zoals je op sommige foto’s kunt zien kan ik wel portretfoto’s binnen maken met het effect van een studio.
Ik ga ook maar aanbieden om het inderdaad op een cd’tje te geven in plaats van te mailen. Komt wel wat fijner over.

En toch, als het mensen zijn die jou niet zozeer kennen dan is het eruit laten zien alsof het een studio is niet goed genoeg. Zij verwachten een goede omgeving, vaak een studio. Niet een muur in de woonkamer (of dergelijk) waar ze tegenaan kunnen staan. Dus als ik jou was zou ik dan eens gaan kijken naar een studio-opzetting, die kun je dan neerzetten in een kamer en zoiets ziet er voor een klant al meteen wat professioneler uit.
Of je bied alleen shoots op locatie aan.