Welke plectra moet ik kopen?

Hee!
Met de klas hebben we lootjes getrokken voor Kerst. Ik heb een jongen getrokken en op zijn lijstje staat: plectra (hard)
Nu heb ik helemaal geen verstand van gitaren en plectra (wat ik overigens wel weet is dat plectra het meervoud is van plectrum), dus vroeg ik me af wat voor plectra ik dan moet kopen? Hij speel elektrisch basgitaar (of hoe dat ook heet).
Dus aan jullie de vraag; welke plectra moet ik kopen?
Groetjes!

nou harde plectra? x]

Misschien kun je naar een muziek winkel gaan en het daar vragen?

Ja ik zou gewoon naar een muziekwinkel gaan? Of is die niet in de buurt. Anders even een muziekforum checken ofzo?

Gewoon een plectrum, volgens mij zit er niet echt veel verschil in plectra maar voor de zekerheid zou ik het gewoon bij een muziek winkel vragen;

Er zitten echt heel veel verschillen in plectrums, zeker in diktes en hardheid.
Wel raar dat hij er niet iets meer info bij zet, want voor bassende mensen verschilt het altijd heel erg.

Anyway, naar de muziekwinkel. Zij weten het wel het beste. : )

Als hij geen specificaties er bij heeft gezet verder qua materiaal of merk, behalve dat het hard is, zou ik gewoon langs winkel gaan en om harde plectra vragen.
Als hij het dan niet goed vindt: eigen schuld, dikke bult : D had die het er bij moeten zetten.

Ik heb al wat gezocht op google, maar daar kwamen echt heel veel verschillende soorten plectra. Ik ga morgen ook naar een muziekwinkel, maar ik dacht dat er misschien nog verschil zat in de harde plectra ofzo. :wink:

@bubblegumxoxo
jewel zit verschil in de dikte, een dunne plectrum vind ik persoonlijk irritant spelen… een dunne is eigenlijk ook meer bedoeld voor akoestische gitaren.

maar idd ga bij een muziekwinkel langs en vraag daar om advies :stuck_out_tongue:

Nee klopt, er zijn alleen wel verschillende diktes.
Je hebt ze ook die wat flexibeler zijn enzo. Mijn vriend speelt basgitaar in een band en die speelt ook met harde plectrum, van 0,8 mm geloof ik. Hij houd niet zo van die flexibele, dus die heeft ie ook niet. Maar ik vind het heel moeilijk om zoiets voor iemand anders te kopen, omdat je niet weet waar iemand het lekkerst mee speelt.