welke pindakaas?

hoi everyone,

ik heb even een vrij simpele vraag,
ik lees overal dat pindakaas gemaakt uit 100% pinda’s een vrij gezond brood beleg is.
maaar. ik zie niemand er bij zetten waar je dit soort pindakazen kunt halen.
zal wel niet die lekker vette van de calve zijn :cold_sweat:

dus mijn vraag, waar kan je deze vrij gezonde pindakazen kopen en van welk merk?

thankyouu.

Volgens mij is pindakaas sws gezond, als je er niet een laag van een kilo opsmeert.

100% pindakaas
http://www.detuinen.nl/meridian-romige-pindakaas.html
http://www.detuinen.nl/meridian-crunchy-pindakaas.html

Maar ik persoonlijk vind die van de calve ook goed.

In 100% pindakaas zullen ze denk ik ook extra olie (van pinda dan ws) toe moeten voegen, anders zal t wel niet heel lekker smeerbaar zijn. Lijkt me hoor, mss wel niet… En verschil met gewone calvé, waar plantaardige olie in zit, is dan denk ik niet zo groot (behalve misschien dat daar ook nog wat zout in zit).

als je echt een wil met alleen pinda’s kun je dat zelf maken, pinda’s in de blender/staafmixer met n beetje olijfolie en tadaaa :slightly_smiling_face:

Calvé pindakaas is een erg goede hoor! Het enige waar ik graag op let is op de toegevoegde (imo onnodige) suikers, maar elke pindakaas is goed, de toegevoegde vetten (plantaarde olie e.d) zijn allemaal de gezonde soort.
en sws is die zeker niet vet

Zolang er geen toegevoegde suiker in zit, is het 100% gezond. Zelf maken is trouwens ook heel lekker!

Calve is suikervrij en die van de Lidl ook en die is veel goedkoper en nog meer pinda’s :")

Die van natuurwinkels is kei prijzig itt Lidl; halve kilo voor 1,45 :wink:
Die heb ik iig altijd :slightly_smiling_face:

Calvé is prima hoor. Wij eten zelf vaak pindakaas van de Lidl, die met stukjes noot. Die vind ik zelf ook erg lekker.

Die van Lidl heb ik ook altijd!

eigenlijk is alle pindakaas goed, ze zeggen altijd dat de amerikaanse heel \slecht is door “al die toegevoegde suikers”, ik heb het nagecheckt en er zit 0.5 gram extra suiker in :’)
dat is verwaarloosbaar

bij van die bio-supermarkten kan je dat soort pindakazen vast wel halen. Maar dan zijn ze denk ik niet 100% pinda, er zitten wel andere dingen doorheen lijkt mij…

In de Nederlandse zit vaak geen suiker. Alleen de crunch en extra budgetvarianten. Maar bijv niet Lidl en Aldi.

Lidl is heilig, ook op bodybuildforum hahah :")

ja, maar ik had ooit een discussie met mijn tante over calvé en skippy pindakaas, en ze bleef beweren dat de skippy veeeel slechter was. toen heb ik gewoon twee potten vergeleken en het verschil was echt miniem. :slightly_smiling_face:

zelf eet ik altijd van die biologische pindakaas zonder emulgatoren en vershoudspullen erin, vind ik eigenlijk net zo lekker als de andere.
maar natuurlijk kan echt helemaal niks op tegen skippy extra crunch pindakaas. dat is gewoon hemels

ik had altijd gedacht dat ongezond was,ik weer met me verkeerde gedachten…

Ik heb hem altijd van de Lidl (y)