Welke opticien?

Hallo!

Ik draag nu sinds 2011 lenzen het eerste jaar haalde ik ze bij een particuliere winkel tot ik erachter kwam dat ik ze veel goedkoper kon krijgen bij de specsavers(bij de particuliere was het 100,- per oog voor een half jaar en bij de specsavers is het 40 euro per oog per half jaar). Nu is het zo dat ik bij die particuliere winkel nooit problemen heb gehad ondanks mijn gevoelige droge ogen helaas bij de specsavers ben ik nu al 2 jaar bezig om de juiste lenzen te vinden. Ik heb nu dus ook alle lenzen die ze daar hebben geprobeerd, het is tijd voor mij op over te stappen naar een andere opticien omdat ik nu al een half jaar een bril draag en ik toch graag weer lenzen wil gaan dragen. Nu is mijn vraag wat is nou een goede opticien die redelijk betaalbaar is? Ik zou met alle liefde terug gaan naar die particuliere winkel maar als student kan ik dat echt niet betalen helaas. Alle tips zijn welkom!

Wellicht is het mogelijk om je te laten testen bij de particuliere opticien (dus op sterkte en vaatingroei ed), om vervolgens de lenzen online te bestellen? Mijn vriend koopt nu precies dezelfde lenzen online als hij altijd bij de particulier kreeg en dan scheelt hem zo’n €100 per halfjaar.

Verder zit ik al jaren bij de Pearl voor mijn lenzen en dat bevalt goed. Jarenlang de goedkoopste lenzen gedragen, heb nu de 2wekelijkse lenzen, wel wat duurder maar echt heel prettig en blijkbaar beter voor mijn ogen.

Had je lenzen voor een halfjaar, of gewoon maandlenzen? Want met droge, gevoelige ogen zijn maandlenzen denk ik het beste. En heb je ook verschillende lenzenvloeistoffen uitgeprobeerd?

Ik zit bij Eyewish, wat vroeger Het Huis was. Maar ik betaal bijna 20 euro per maand voor mijn lenzen (ze worden dan thuisbezorgd), en ben van plan ze binnenkort via een website te bestellen waar hetzelfde merk voor 30 euro per 6-pack wordt aangeboden, haha. Een vriendin van mij doet dat ook zo, die is dan in totaal maar 60 euro per half jaar kwijt voor beide ogen.

De lenzen die Eyewish aanbied vind ik zelf hele fijne lenzen, nooit problemen mee gehad. Ze heten volgens mij Air Optix Aqua. Mijn zusje heeft ze ook, maar die kreeg snel last van haar ogen, en die heeft een speciale lenzenvloeistof voor gevoelige ogen gekregen via Eyewish, sindsdien gaat het prima.

Oh he dat is wel slim! Dat is misschien wel een goed idee thanks!

Het zijn maandlenzen! Ik heb ook elke vloeistof(die ze daar aanbieden dan) geprobeerd maar het werkt totaal niet. Ik kan de lenzen echt maar een paar uur inhouden en eigenlijk doen ze altijd zeer. Bedankt voor je reactie!

Ik zit bij pearle, wat ik persoonlijk heel fijn vind. :flushed:

^Thanks. Ik heb een afspraak gemaakt bij de Pearle ga eerst daar wel even kijken! :slightly_smiling_face:

Ik zit ook bij de Pearle. Iets duurder met 20 euro per maand, maar wel enorm fijn en nooit last van. Bovendien lekker thuisbezorgd elke maand.