Welke opleiding?

Sorry als hier al een topic over is!

Hoihoi :slightly_smiling_face:

Ik heb even wat hulp nodig want ik snap er even niks meer van haha.
Welke opleiding kan ik doen als ik wil lesgeven in groep 1 en 2 van de basisschool?
Ik heb al op google gezocht maar daar krijg ik verschillende antwoorden.
En als iemand die opleiding doet, wat vind jij ervan?

Ligt eraan welk niveau je doet?

Wat maakt ons het nou uit wat we vinden van iemand die de opleiding doet?
Je moet het doen omdat je het zelf wil.

Ik bedoel juist wat diegene dan van die opleiding vind als je die opleiding doet :wink:
En ik doe nu Havo, sorry was ik vergeten erbij te zetten!

ehm, bij ons noemen we dat de “Pabo”, maar ik heb geen idee wat het inhoud en of het de naam van de opleiding of de school is. ik weet wel dat echt heel erg veel mensen erheen willen. (:

Inderdaad de Pabo. Je kunt dat op heel veel hogescholen doen, dus ik zou eerst even gaan bedenken naar welke school je wel zou willen :slightly_smiling_face:

Bedankt! Maar ik had ook iets gelezen over pedagogisch werk (?) en daar stond weer iets in van basisonderwijs. Is dat ongeveer hetzelfde, of totaal iets anders?

Misschien bedoel je Pedagogiek? Dan ga je meer in op de opvoeding en ontwikkelingen van een kind. Maar als je het basisonderwijs in wilt zou ik de Pabo gaan doen.

Ik zou echt als ik jou was even langsgaan bij de plaatselijke basisschool en aan een aantal leraressen van die groepen vragen wat zij hebben gestudeerd.

Er zijn vaak meerdere wegen om tot een beroep te komen, die je niet op het eerste gezicht zelf zou bedenken!

Bedankt voor de tips! Ik ga dan binnekort even naar mijn basisschool om wat te vragen. En ik vraag wat hulp en uitleg op mijn school zodat ik genoeg weet om een keuze te maken.

Op vmbo is het assistent onderwijzer en moet je daarna nog naar PABO
Op Havo of VWO kun je meteen door naar de PABO

Na de Havo kun je naar de HBO en daar de pabo doen. Dan word je opgeleid voor zowel onderbouw als bovenbouw. Ik ga straks Havo examen doen, en dan naar de Pabo in zwolle :slightly_smiling_face:
En wat ik dr van vind? Geweldig. ik hou van kinderen :slightly_smiling_face:

Je weet toch dat je op de basisschool iedere klas wisselend les geeft he?

Ehm, hoe bedoel je precies? T gaat toch vooral nu om groep 1 en 2 en daar is toch ook die opleiding voor, of niet?

^ pabo is voor alle groepen, dus 1 en 2, maar ook groep 3,4,5,6,7 en 8

Oh oke :slightly_smiling_face: Bedankt!