Welke opleiding?!

Ik heb nu een tussenjaar genomen van school (ik ben geslaagd voor mijn HAVO-diploma) want ik wist totaal niet welke opleiding ik wilde doen. En nu eigenlijk nog steeds niet echt :stuck_out_tongue: en de tijd begint toch een beetje te dringen, vandaar dat ik om jullie ideeƫn/advies vraag.
Mijn sterke punten zijn talen, alles wat met informatie onthouden gaat me ook goed af, het blijft vrij snel hangen.
Zwakke punten zijn alles wiskundig/economisch. Terwijl ik wel natuur&gezondheid met wiskunde b en scheikunde heb gedaan.
Ik vind scheikunde/biologie erg leuk, maar ik denk niet dat ik zulke opleidingen aankan. Vooral door het rekengedeelte, de rest ging me goed af. En ik wil die opleidingen niet op het mbo doen.
Het lijkt me ook wel leuk om toerisme management te doen, maar ik ben bang dat ik er niet genoeg motivatie voor heb omdat het me eigenlijk alleen aansprak door de talen ( ik ga binnenkort wel naar een kennismakingsdag, misschien word ik daar wat wijzer uit, want door de opendag in het nhtv in breda ben ik echt niks wijzer geworden)
Ook lijkt me een apothekersassistente opleiding wel leuk maar ik ben 17 dus dat gaat nog niet. Plus, ik heb het idee dat het niet echt mijn passie is en dat ik die opleiding alleen maar zou volgen omdat ik niks anders weet.

Heeft iemand tips, of had iemand het zelfde probleem? Hoe hebben jullie je opleiding gekozen?

Pabo.

Lerares zijn trekt me totaal niet. En hotelschool lijkt me meer gaan om de bediening/economie, trekt me ook niet :stuck_out_tongue:
Wel fijn dat jullie reageren :slightly_smiling_face:

uppie

Wat wil je nou van ons horen? Wij kunnen namelijk niet veel anders dan random beroepen gaan opnoemen en daar schiet je denk ik niks mee op. Maak studiekeuzetests, beroepskeuzetests, praat met een studieadviseur, ga naar open dagen en meeloopdagen (al ben je daar nu wel een bƩƩtje laat mee) en kies niet zomaar iets.

Opleidingen die weinig met rekenen/economie te maken hebben, iets met talen, iemand die hetzelfde heeft (een tussenjaar)
Uiteraard heb ik ook open dagen bezocht maar ben er niet wijzer uit geworden. Kennismakingsdagen wil ik wel heen maar voorheen kwam het niet uit ivm werk en omstandigheden. Iemand trouwens ervaring met een opleiding kiezen zonder de kennismakingsdag bezocht te hebben?

Waarom ga je niet eerst is naar algemene open dagen? Zo kan je alles bekijken en merk je gelijk wat je aanspreekt?

Toeristische secor?

Hmm en hbo verpleegkunde?
Dan heb je wel veel met biologie en kun je uiteindelijk meerdere richtingen kiezen als je naar de minors kijkt. Dan kun je management kiezen, maar ook iets met ontwikkelen.
Je kan ook kijken naar minors in plaats van bachelors. Als je een leuke minor ziet, kun je daar een opleiding aan koppelen :slightly_smiling_face:
Het is ook best wel lastig om te kiezen. Ik heb gewoon het geluk gehad denk ik dat ik in een keer goed gekozen heb:p
Zelf ben ik niet naar de open dag geweest, maar wel naar een meeloopdag.
Dit was dus echt ongeorganiseerd, maar hierdoor heb ik wel een goed beeld gekregen van de opleiding en hoe het nou in het echt is.
Misschien is dat iets?

Misschien iets van European Studies?

het blijft moeilijk die keus, maar je zal echt een keer moeten kiezen anders kom je er ook nooit achter. ook al past het dan niet bij je dan heb je het wel geprobeerd. en je hebt ook sprintopl. op mbo dat duurt maar 1/2 jaar ook apothekersassistent http://gezondheidszorg.rocmn.nl/opleiding/apothekersassistent-sprint-bbl als je iets met medicijnen leuk vind dan heb je ook farmakunde.

Ahh aan deze reacties heb ik echt wat. Thanks meiden. Dinsdag heb ik een meeloopdag. Benieuwd of het wat is haha. Ook de opleiding ideeƫn zetten me zeker aan het denken :"D

Wat wilde je vroeger altijd worden of wat vond je vroeger leuk om te doen? Probeer anders in te haken op je huidige hobbies of interesses.