Ik ben nieuw op dit forum. Even kort wat over mijzelf: Mijn naam is Chantal, ik ben 23 jaar en woon in regio Utrecht. Ik werk nu twee jaar fulltime als commercieel assistent op de afdeling inkoop.
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een opleiding Officemanagement. Ik heb de secretaresse opleiding van Schoevers afgerond. Ik vond het een leuke en nuttige opleiding en wil hier zeker verder in, maar dan op een hoger niveau. Vandaar mijn keuze voor HBO Officemanagement.
Misschien kan iemand mij hier wat advies geven. Ik twijfel namelijk tussen twee opleidingen:
- Schoevers HBO Officemanagement Professional (hiervoor moet ik eerst de opleiding managementassistent van Schoevers doen)
- LOI HBO Bachelor Officemanagement
Het voordeel van Schoevers is dat het goed staat aangeschreven. Ik heb ervaring met Schoevers en vind de lesstof en trainingsdagen goed. Nadeel is dat het geen erkende HBO opleiding is (niet geaccrediteerd door NVAO). De opleiding duurt twee jaar, zonder stage. Je behaalt wel een diploma, maar dus geen officiële bachelor.
Met LOI is het precies het tegenovergestelde. LOI staat minder goed aangeschreven dan Schoevers. De opleiding is daarentegen wel geaccrediteerd, en je kan je bachelor behalen. (Titel Bachelor of Business Administration). De opleiding duurt 4 jaar en je moet stage lopen.
Qua kosten schelen de opleidingen niet zo veel. LOI is natuurlijk veel uitgebreider omdat je ook 2 jaar langer les hebt.
Nu is mijn vraag aan jullie, welke opleiding zouden jullie doen en waarom? Ik moet trouwens een deeltijd studie doen, omdat ik dus fulltime werk.
Hierbij informatie over de opleidingen:
http://schoevers.nl/opleidingen-trainingen/schoevers-officemanagement-professional
http://www.loi.nl/hogeschool/administratie_en_economie/hbo_officemanagement