welke opleiding kiezen? HELP!

Hoi!
Er zijn al heel veel onderwerpen over welke opleiding je voor welk beroep nodig hebt maar nog niet eentje voor iedereen, de bedoeling is dat je hier post welke opleiding je zoekt en als er dan toevallig iemand is die zo een opleiding volgt of er gewoon veel verstand van heeft, kan diegene je misschien helpen!
xxx

Ik zoek een creatieve opleiding, iets met theater of iets met tekenen of iets met muziek.
Mijn niveau is: VMBO.
Maar dringend is het niet, want ik ga waarschijnlijk eerst 2 jaar HAVO doen. (:

oke en dan ben ik de 2de:) want ik weet echt niet welke opleiding ik volgend jaar moet gaan doen, een erg herkenbaar probleem ben ik bang. Ik ben nu ongeveer klaar met mijn Havo en wil graag door naar de kunstacademie, maar aangezien ik nog niet weet welke richting ik wil doen en de toelating erg streng is kan dat niet.

Misschien weet iemand een plek waar je niet gelijk richting hoeft te kiezen of een soort vooropleiding (ik heb er al een gedaan dus wil niet dezelfde) en het liefst in de omgeving Gelderland! (ik weet ik ben erg kieskeurig maar ik weet ook niet echt wat ik wil)

& ik heb een beroepskeuzetest gedaan, misschien weet jij wel welk opleiding ik nodig heb voor de volgende beroepen:

• Bloembinder
  • Etaleur
  • Fotograaf
  • Kunstschilder
  • juwelier
  • Modefotograaf
  • Portretfotograaf

die richting dus, help me!

is het niet beetje laat om je in te schrijven? bij ons op school iig wel

theater, tekenen of muziek?! ik zal er toch echt een kiezen;p maar hiervoor kun je altijd een toelatingstest doen op een kunstacademie. Daarnaast heb je natuurlijk wel een 2de keus nodig maar eerst veel suc6 met Havo:)
xx

Misschien aan de late kant maar het kan nog tot half augustus. De kunstacademie ga ik proberen en dat is 6 juni. Alleen dat garandeert niet echt een opleiding voor mij!

Het is te laat om in te schrijven;) bij ons op het MBO is iedereen al aangenomen of afgewezen.

^^ hier niet hoor… :'3

Maargoed, ik ben ook aan het denken van wat ik precies wil.
Maar, met bloemen binden, kan je aan MBO groen denken. Wij hadden bij onze middelbare school een MBO van het wellant. En dat was groen en dier. Maar, als het vol ofzo zit, dan kan je toch een baantje zoeken in die sector en dan een opleiding volgen?..

ja als ik niks vind ga ik maar werken;p

Op welke site heb je die beroepskeuze test gedaan? :slightly_smiling_face:

Studeert iemand hier Scheikunde aan de uni?

ik heb gewoon op google beroepskeuzetest ingetypt en deze gedaan:
http://www.werksite.nl/beroepskeuzetest
die IQ test heb ik daar ook gedaan maar die is een beetje bagger aangezien ik niet geloof dat ik hoog begaafd ben XD

mijn broer studeert scheikunde aan de uni in utrecht wat wil je weten:)??

en weet iemand een opleiding die je helpt hoe je een eigen bedrijf moet op te starten, lijkt me ook wel leuk(a)

Ik zou het niet weten, maar het eerste dat in me opkwam was bedrijfskunde. En nu ik er zo over na denk, komt ook bestuurskunde in me op. Maar ik weet niet, volgens mij is dat uni. Er zal ook vast wel zoiets zijn op MBO/HBO niveau (maar daar heb ik geen verstand van, want krijg zelf alleen maar info over universiteit-opleidingen, zit nl. 3gym en moeten profiel kiezen ;p).