Welke MBO of HBO opleiding doe jij?

Hallo iedereen!

Volgend jaar wil ik weer naar school gaan na een jaartje rust… Maar ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit wat voor opleiding ik wil gaan doen… Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen! Dus graag of jullie willen opschrijven welke opleiding je doet of hebt gedaan en hoe dat gaat en wat je er moeilijk aan vind of makkelijk iig gewoon wat informatie graaag!!! :grinning:

Als eerste heb je al een idee welke richting je op wilt?
Ik heb mijn propedeuse van Sociaal Pedagogische Hulpverlening
Daarna een paar maandjes Psychologie en nu ben ik begonnen met
Media, Informatie en Communicatie:P
Als je meer over een opleiding van mij wilt weten, dan zegt u het maar:)

Ik doe nu HBO Chemie en Life Science. Oftewel de laberatorium opleidingen van scheikunde en biologie. Als je zegt welk profiel je hebt gehad kunnen wij je misschien al beetje verder helpen.

Same problem here… Ben klaar met MBO, jaartje rust en wil nu naar een HBO.
Maar welke!! Er is zooo veel

Interactie Media/Communicatie en Multi Media Design

Hogeschool de Kempel (Pabo= basisonderwijs)

HBO-verpleegkunde op het saxion in Enschede.
als je meer wilt weten zeg het maar!

Oeff klinkt wel allemaal intressant!! :grinning: Maar moet alseerst nog mbo opleiding mee beginnen maar wat voor niveau is de sociaal pedagogische hulpverlening? En wat voor beroepen kan je daar allemaal mee doen??

Ik doe vrijetijdsmanagement. Maar het is toch niet helemaal mijn ding, dus ik ben van plan biotechnologie, chemie of BML te gaan doen.

^Dit gedaan, mee gestopt wegens gebrek aan structuur en ik vond het niet creatief genoeg.

Doe nu een vooropleiding bij ArteZ in Zwolle en als ik door het toelatingsexamen kom, wil ik Stories & Design gaan doen (illustratie/graphic design/animatie/comic design).

ik ben eerstejaars hogere juridische opleiding op Saxion Enschede, dit is vergelijkbaar met HBO rechten alleen iets internationaler!

HBO biologie en medisch laboratorium onderzoek

Echt leuke opleiding met lekker veel praktijklessen :grinning:

Ik ben net gestopt met Psychiatrisch Verpleegkundige niv. 4, daarvoor een jaar Algemeen Verpleegkundige gedaan, vond er echt niks aan. Maandag ga ik beginnen met de opleiding Paardenhouderij niv. 4. Heb vanmorgen te horen gekregen dat ik ben aangenomen.

hé ik ook ^^

Ik doe nu nog TL maar ik wil hierna Havo of MBO gaan doen, ben er nog niet echt uit…

Maar op het MBO zou ik graag Life sciences (Laboratoriumtechniek) of Journalistiek en Media (MHBO/MBO+ opleiding) gaan doen.

Dus als iemand ervaring heeft met deze opleidingen hoor ik het graag haha.

MBO Grafische Mediavormgeving

Ik vind het tot nu toe superleuk, heb vorig jaar een propedeuse jaar gehad met allemaal creatieve vakken en mag me nou dus lekker helemaal richten op wat ik het leukst vind! (al die maquettes bouwen ging me niet zo goed af)

Ik doe International Business and Management Studies aan de Saxion hogeschool in Enschede.

zeg maar een soort van commerciele economie maar dan internationaler en compleet engelstalig.

heeft iemand ook ervaring met opleiding drama?? of iets wat er op lijkt?? Ojaa… kunnen jullie misschien erbij zetten wat jullie later voor beroep willen uitoefenen??

Media, Informatie en Communicatie.
Dat is trouwens HBO.

Ik wil later het liefst bij de televisie werken.

ik doe HBO Verloskunde en word dus, vanzelfsprekend, verloskundige… Heel erg leuk, lekker veel praktijk en ik vind het erg goed te doen, maar heb hiervoor 2 jaar geneeskunde gedaan. Ik merk wel dat meisjes die rechtstreeks van de havo komen wat meer moeite hebben, maar iedereen kan het wel gewoon. We zijn ook geselecteerd op motivatie tijdens een strenge toelatingsprocedure.