Welke macrolens past het beste bij mijn camera?

Hey! Ik heb een Canon 350D en ik wil graag voor mijn verjaardag een nieuwe lens, en omdat ik veel foto’s van mijn nagels maak voor mijn blog wil ik graag een macrolens. Ik wil eigenlijk onder de 200 euro blijven… Hebben jullie een macrolens van Canon/Tamron/Stigma die niet te duur is en goed werkt? Tell me!

Ik weet niet of dit topic hier hoorde maar ik denk het wel? :astonished:

50mm 1.8 voor 90 euro, koop er op eBay wat voorzetfilters +1 +2 en +4 bij tada. Klaar voor 100 euro [:

Als je voor goedkoop gaat, is de bovenste post niet eens zo’n gek idee.
Sowieso is een 50mm f/1.8 een goede lens, ook zonder de filters.

Zelf zweer ik bij mijn 100mm Macro en raad ik iedereen een aan, maar houd er wel rekening mee dat ie ruim 750 euro kost, dus niet echt goedkoop is.

Ja maar de 50mm 1.8 is niet een officele echte macro, maar op zich is de 50mm geen slecht objectief nee. Alleen heeft 'ie af en toe de neiging spontaan uit elkaar te vallen, hihi.

Oke, oke, klinkt goed! Ik ga even research doen haha thanks allebei!

http://www.fotokonijnenbe…anon-ef-50mm-f-18-ii.html

Huh uit elkaar vallen? Haha wat? En heb jij ook de 350D in combinatie met die 50 mm lens? Of je dan misschien voorbeeldfoto’s hebt hihi?

Ik heb mijn oude 50mm F1.8 helaas gedag moeten zeggen toen ik 'm uit m’n tas haalde en deze op onverklaarbare wijze uit elkaar gevallen was. Maar het schijnt dat dit wel vaker is gebeurt. Ach, voor die 90 euro kan het er nog een keer voor. Heb 'm nu momenteel zelf weer en deze doet het nog prima haha. Ik heb de lens zelf op mijn 40D zitten, maar ook op de 350D gehad ( toen mijn eigen body bij Canon was wegens een error ) en dat gaat prima [: Pff, voorbeeldfoto’s zou ik even moeten zoeken.

Hmm oke raar! Oke, als je ze vindt zou dat super zijn maar als het niet lukt, no worries! Als ik de mooiste foto’s wil maken, wat voor voorzetfilters zou ik er dan bij moeten kopen?

Nou, die voorzetfilters zijn meer voor het macro effect, gewoon goedkoop setje van eBay fiksen. Is niet de beste en meest geweldige beeldkwaliteit maar toemaar, das voor de pixelpeepers.

Wat weten jullie over de Canon 50mm 2.5? Nieuw is hij rond de 250 maar tweedehands al wel weer 200… Ik ben benieuwd!

Als je echt iets in Macro fotografie wilt doen, be my guest. Maar zoals je al zei ‘voor m’n nagels’ zou ik eerst lekker met die 1.8 aan de slag gaan. Tenzij je geld over hebt natuurlijk [:

Ik denk dat je misschien verstandig aan doet om ook deze lens in overweging te nemen:
Sigma 70-300 mm F/4-5.6 APO DG Macro Canon AF (ong 170 euro nieuw)

Ik heb deze zelf ook gehad en geeft een prima resultaat voor het geld wat ie kost.
Aantal voordelen:
Je hebt ook gelijk een telelens erbij. Als je een 50mm koopt, hoe goed die lens ook is (super!) dan zit je wel weer in hetzelfde bereik als je kitlens.
Hij heeft dus een echte macro functie dus daar doe je ook je voordeel mee.
Het is een lens die binnen je budget valt. Als je nagels wilt fotograveren heb je aan de F/4-5.6 ook wel genoeg.

Oke, klinkt goed, ik ga even kijken… Super bedankt!

Ik weet niet hoe lang jou arm is, maar een 70mm is toch al een vrij lang brandpuntafstand moet ik je vertellen. Daarbij ben ik zelf geen fan van de 70-300 lens vanwege de kwaliteit, en zou ik als de TS zijnde de 50mm lekker voor haar nagels kopen, mocht ze een Telezoom willen lekker even doorsparen voor de 55-250IS versie van Canon, die rond de 180 euro nieuw ligt. Beter objectief voor bijna hetzelfde bedrag, ik zou het wel weten.

Voorbeeldfoto’s 55-250IS in combi met een Canon 40D:

http://www.flickr.com/photos/63587330@N06/sets/72157626890283424/

(C) Natsu Focus - Deltion College 2010.

Oke… Na vele lenzen bekeken te hebben weet ik niet meer wat ik moet doen hihi!

Canon 50mm 1.8 (soms een beetje vaag, ¤100)
Canon 50mm 2.5 (beter, rond de ¤200)
Sigma 50mm voor Canon (beetje zoals de 2.5, rond de ¤270)
misschien de Sigma 70-300, maar die is niet echt makkelijk voor mijn doel, namelijk foto’s van mijn nagels maken hihi!

De kortste focusafstand van de lens die je noemt is 1,1 meter. Heeft ook geen macro functie.
De foto’s die in de link staan zijn ook geen macro foto’s dus misschien niet het meest handige vergelijkingsmateriaal.
Verder ook een prima lens natuurlijk…

Mag toch hopen dat je wel snapt dat die voorbeeldfoto’s, zoals erboven staan, van de 55-250IS zijn die ik suggereerde voor de TS als telezoom NAAST de 50mm ;]

Oke oke klaar met discussieren? Ik ga misschien nadat ik een macrolens heb sparen voor een telelens en dan zal ik allebei jullie lenzen weer goed bekijken haha…

Niks discussie, ik wijs Solitaire even op haar fout [:
Conclusie van het verhaal, ik raad de 50mm 1.8 aan, mocht je daarna nog echt een macrolens willen kopen zou ik dat lekker doen.