Welke maatschapelijke stage?

Heee :slightly_smiling_face:

Ik zit in 3 havo en moet dus volgend jaar een maatschapelijke stage doen. Als ik wil mag ik er ook dit jaar al mee beginnen :slightly_smiling_face:
Maar ik weet niet zo goed wat voor stage ik moet doen.
Ik dacht zelf aan iets met kinderen of het bejaardetehuis.
Maar mag dit en welke kanten kan je op met (kleine) kinderen en ouderen?

Iemand tips?
Alvast bedankt! :grinning:

hoezo heb ik dat niet xD
ik heb geen idee wat wel en nit mag, misschien even op school vragen of je bijv bij een kinderdagverblijf kan? of bij een verpleeghuis of iets x]

Ik heb een week bij kinderdagverblijf stage gelopen.

Was wel leuk! : )

Mag wel, zo lang het vrijwilligerswerk is (zou zijn) zoals bejaardentehuis, speeltuin etc.

Ik moet dat ook, en ze zeggen bij ons als je dat niet hebt gedaan voor je examen gaat doen dan mag je helemaal geen examen doen, gewoon belachelijk!!!

Is niet belachelijk. Is gewoon één van de criteria voor de afronding van je school.
Daarbij is het een bijdrage aan je sociale ontwikkeling en ook aan je verantwoordelijkheidsgevoel natuurlijk.

whatever, ik wil best vrijwilligerswerk doen maar 60 uur klinkt wel veel.

Ik zit nu in 3 havo en moet nu dus ook stage lopen.
Ik heb in de schoolkantine geholpen en met de openavond van de school ga ik helpen en dan ben ik wel klaar:P

Ik werk in de kinderopvang en ik vertel je alvast dat je als 3havo’er die stage loopt in de KO, weinig mag doen. Ja spelen met de kinderen en wa schoonmaakwerk. Maar je mag geen kids verschonen, niet naar bed brengen en zelfs geen eten geven.
Wel erg jammer natuurlijk, je kunt niet doen met de kinderen wat juist het aller leukste is.

Ik heb dit jaar ook maatschappelijke stage. Bij ons mag je alles doen, als je er maar niet voor betaald krijgt. Ik loop samen met een vriendin van mij stage op de basisschool waar haar moeder de directrice van is. Ik vind het echt super leuk!

[b]- Scouting

• Peuterspeelzaal
  • Kinderdagverblijf
  • Activiteitencentrum voor gehandicapten
  • Woonvorm voor gehandicapten
  • Dagbesteding voor gehandicapten
  • Bejaardentehuis[/b]

je mag gewoon iets met kinderen doen en bejaarden ook hoor , alleen als het maar geen dingenw orden die je echt leert op een mbo opleiding , zegmaar dingen zoals verband ombinde etc. ik heb et allebij gedaan is echt een aanrader!

dat moest ik vorig jaar en dit jaar ook doen!
ik heb in het bejaardentehuis geholpen met koffie rondbrengen, je kan ook vragen of je kan helpen met de open dag of met de introductie van de 1e klassers. is ook leuk (:

Bij ons op het kinderdag verblijf komen ook meerdere leerlingen binnekort maatschappelijke stage doen

ik had dat in de 3de al maar wij moesten kiezen uit 6 dingen
en toen heb ik maar nagels gelakt en gezichtbehandelingen gegeven aan ouderen en moeders.Ik vond het wel heel leuk om te doen

Ik heb stage gelopen bij de Voedselbank in Den Bosch. Misschien kun jij ook stage lopen bij een voedselbank in de buurt…
Anyways, ik heb nog een stage-verslag liggen als je wilt, als je me even note met je e-mailadres stuur ik het je op en kun je m’n ervaringen even lezen ^^…

Anyways. Wij mochten gewoon bij kinderen of bejaarden stagelopen. Maar ik wou iets origineels xD

ik up dit topic f. Want ik zoek ook een stage.
Voor 1 week, 30 uur (dat hoeft voor mij niet, want dat ga ik niet redden)
Ik woon in Culemborg en zit in Nijmegen op school. Alle stages zijn voor omgeving Nijmegen bedacht, maar ik moet er dus eentje in de buurt van Culemborg.

Heeft iemand enig idee, op welke site ik kan kijken voor een stage van 1 week (8 t/m 12 november)

Ik ben zo blij dat dat er voor mij op zit haha. Ik moet alleen nog een beroepsorienterende stage. Maar die heb ik ook al geregeld. Hopelijk hoef ik het op havo niet nog eens over te doen…

Maar je zou best bij een bejaardentehuis kunnen, maar een kinderdagverblijf mag volgens mij niet. Niet bij ons tenminste, dat werd gezien als een profit-organisatie of hoe ze dat noemen. Basisschool mag volgens mij wel weer. :grin:

Ik heb er geen gedaan, ik heb 3 atheneum gedaan en daarna ben ik naar 4 havo gegaan. Je moest bij ons de stage in 3 havo en 4 vwo doen, hehe.

Maargoed, mijn broertje heeft hem in een bejaardentehuis gedaan en vond er niks aan, echt een weggegooide week [in de vakantie], dus ik zou wel iets zoeken wat je leuk vindt.

Ik heb geholpen bij de voedselbank, was echt helemaal niet stom ofzo. Moest gewoon van die pakketten samenstellen en de mensen helpen met inpakken.