Welke maat moet ik bestellen?

In juli ben ik bruidsmeisje en daarvoor zocht ik naar een leuk jurkje, nu heb ik voor mij het perfecte jurkje gevonden, ook nog met 50% korting!

Maar nu zit ik al twee dagen te twijfelen over de maat en de tijd dringt want die korting is niet heel lang meer, wil hem eigenlijk graag deze avond nog bestellen.
Normaal heb ik maat s, ofwel 8. Maar als ik in de maattabel kijk komen die maten niet echt overeen…
Mijn maten:
buste 88
taille 78
heupen 103

maten van de maattabel:
buste 90
taille 72
heupen 98

Ik kan ook voor €25 extra het op maat laten maken… maarja, ik weet niet of ik dat wil en of het wel nodig is…

Wat zouden jullie doen? Maat groter gaan, op maat laten maken of dit bestellen?

Volgend de maattabel van Vero Moda of de H&M zou je ook M moeten hebben, maar als je normaal gewoon S past, zou ik lekker S bestellen.

Persoonlijk vind ik die maattabellen wat apart.

Maar kun je anders niet een S en M bestellen? En dan degene die je niet past retourneren? Of krijg je dan je geld niet terug?

Het zou wel kunnen, maar wat ik zo in hun retourbeleid lees is dat wel een gedoetje :p.

Komt het uit China? Mijn ervaring met (de meeste) bestellingen uit China: Asian maat L valt als Nederlandse maat S.

Weet je zeker dat je wel goed gemeten hebt trouwens? Ik zit 10 cm onder jouw maten (behalve borst) maar S is bij mij te strak haha.

Hellooooo’s idee moet uitvoerbaar zijn hoor. Je zou namelijk 7-14 dagen herroepingsrecht moeten hebben, dan zijn ze verplicht je terug te moeten betalen. Het terugzenden kost dan wel 6,75, maar dat is dan natuurlijk een stuk goedkoper dan 25 euro voor op maat maken.

Volgens mij is het van lightinthebox, wat in China zit, en kost retourneren denk ik nog meer dan het op maat laten maken…

Al verwijst de url van de afbeelding naar rightinthebox… iets met r en l :’)

Nou nou, ze maken het wel moeilijk zeg, denk trouwens dat rightinthebox een CDN is. Maar oke, misschien dan toch op maat laten maken inderdaad.

Ik vond het voornamelijk grappig met het niet uit kunnen spreken van de R etc maar ik denk idd dat je gelijk hebt.

Ja het is inderdaad van lightinthebox… wat is een cdn?:stuck_out_tongue:

Ik heb het een paar x gemeten en kom wel steeds ongeveer op deze maten uit…

Ik zou ze even e-mailen! Volgens mij antwoorden ze altijd wel terug.

Laat je trouwens niet misleiden door die korting, lightinthebox heeft ALTIJD korting

Haha oke dat is goed, ik voelde me idd wel gehaast daarom :stuck_out_tongue: ik heb ze gister al een mailtje gestuurd met mijn vraag. Maar ik kreeg een automatische mail terug dat ze het druk hebben en dat het langer kan duren, bla bla…
Maar dan wacht ik gewoon op hun mail :slightly_smiling_face: maar ik vermoed dat ze me gaan zeggen dat ik op maat moet maken, haha

Je heupen zijn 5 cm groter dan het jurkje en je taille 6cm, dat zou ik niet wagen, gaat hoogstwaarschijnlijk te klein zijn. Misschien maatje groter? Je kunt het altijd kleiner laten maken bij van die klerenmaker winkels in de stad.