Welke maat havaianas?

Ik zag net in het foldertje van de kruitvat een aanbieding van havianas voor €9,99. Nu vroeg ik mij af welke maat ik zou moeten hebben. Ik heb meestal maat 40/41 dus ik vraag me af of ik dan beter maar 39/40 of 41/42 kan nemen. Voor meer vergelijkingsmateriaal: mijn maat in birkenstocks is 40.

Bij de winkel waar ik werk verkopen we ze toevallig, en ik krijg altijd te horen "oh ze vallen groot hè? " … Ik zou hier niet gelijk van uitgaan maar over het algemeen is dat dus wel zo. Je kan ze toch even passen, of niet?

Ik kan zelf helaas niet naar de winkel dus me broertje miet ze voor me halen. Passen zit er dus helaas niet in

Ik heb maat 36/37 en op mijn Havaianas staat 37-38 (en dan rechtsboven staat ook nog eur maat 39.0), ik zou juist zeggen dat ze klein vallen haha! Maar ik heb de 'slim’versie met dunne bandjes. Misschien dat dat uitmaakt.

Ze vallen klein!

Bij mij vielen ze ook klein

Ik heb maat 37 en ik heb mijn havaianas in maat 37/38. Ik denk inderdaad dat ze eerder klein dan groot vallen, dus in jou geval zou ik maat 41/42 nemen als je zegt dat je tussen een 40 en 41 in zit. Sowieso kun je ze beter iets te groot hebben dan iets te klein.