Welke lens bij 650D?

Ik sta op het punt om een canon 650D te kopen maarrrr ik weet niet of ik er goed aan doe om de 18/55 kitlens erbij te nemen. Dus even een vraag aan de camera kenners: de kit kopen met de 18/55 of doe ik er beter aan om alleen de body te kopen met een aparte lens? En welke lens dan?

Alvast bedaaanktttt! xo

Leuk, ik heb de canon 650D sinds een maand (+ 2 weken)
Ik heb zelf een kitlens (die had ik al) + 50mm 1. 8 lens.
Het ligt er natuurlijk aan wat voor foto’s je wil maken - als je beginnend bent zou ik
voor de kitlens gaan, aangezien je daarmee in en uit kan zoomen + het is goedkoper.
Hoop dat je er wat aan hebt en anders vraag je maar even.

Hmm ik had als beginner eigenlijk vrij weinig aan de kitlens, maar de setprijs mét kitlens is niet veel duurder dan alleen de body. Wel zou ik er op letten dat de lens Image Stabilizer heeft (IS) :slightly_smiling_face: Je kunt altijd later nog kijken naar andere lenzen, zoals dan bijvoorbeeld de Canon 50mm f1.8 en wat ik dan heb is een Sigma 18-200mm.

Hier is een algemeen topic voor. :slightly_smiling_face:

Ik heb gekozen om wel een camera te nemen met kitlens, omdat dit in de prijs niet veel scheelde… en anders moest ik er ook nog weer apart een lens bij kopen en dat kost ook allemaal weer geld :stuck_out_tongue:

Ik zou niet de kitlens doen, dan loop je al snel tegen beperkingen van zoom aan, zeker als je als beginner nog wil experimenteren en zo. Ik heb de Tamron 18-200, en daar ven ik heel blij mee, goede prijs-kwaliteit vind ik (maar ik ben ook geen kenner hoor;) )