welke laptop voor hbo verpleegkunde??

hi, ik ga volgende week een laptop kopen voor mijn studie hbo v. Ik wil een macbook kopen, maar is dit wel handig? Heb je dingen zoals office word enz. op een macbook?

Mijn vraag is dus; is een macbook handig of kan ik beter een ander laptop kopen? En welke raden jullie mij dan aan??

alvast bedanktt :slightly_smiling_face:

Voor de opleiding is het belangrijk dat je Word hebt en fatsoenlijk internet. Meer eisen hoeven er voor deze opleiding niet aan te zitten haha. Ik heb ook deze opleiding gedaan en de eerste twee jaar met een HP laptop gedaan, en de laatste twee jaar een macbook pro. En ik kan je zeggen die macbook is wel verdomd handig haha. Je hebt gewoon word, powerpoint etc. Daarnaast vind ik de macbook veel lichter en dus makkelijker mee te nemen en gaat de accu echt lang mee terwijl ik mijn HP om de 1,5 uur moest opladen.

Maar buiten dit hele verkooppraatje voor een macbook, bedenk je dus vooral dat je voor de opleiding alleen word en internet nodig hebt. Welke laptop je daarvoor kiest is afhankelijk van je budget en waar je voorkeur naar uitgaat.

heel erg bedankt. Zelf ga ik dan waarschijnlijk een macbook air 13 kopen. Staat Word er al op of moet je dat apart kopen? Of krijg je het van school? Mijn broer heeft het in ieder geval van school gekregen.

En hoe kun je overal internet hebben op je laptop? Lijkt mij dat je alleen in de trein/bus/school/thuis internet hebt… of bestaat daar ook al zo’n apart abonnement voor haha?

in ieder geval bedankt!!

Je moet wel een apart pakket kopen, maar die kun je wel bij de Apple Store bijvoorbeeld halen. Daarnaast ben ik ook een groot fan van MacBooks en ik heb zelf al vier jaar een MacBook Air 13 inch, dus ik kan je uit ervaring vertellen dat deze laptop geweldig is.

Misschien niet de bedoeling :flushed:.

Ik moet ook een laptop voor school kopen, maar ik weet niet welk merk.
Zelf wil ik het liefste niet al te veel geld eraan uitgeven. Ik heb nu een laptop alleen is deze is best oud (4 jaar, zwaar en het internet is zeer traag). Deze laptop heb ik 4 jaar gebruikt alleen voor school (MBO). Ik zoek dus een niet al te zware laptop en die snel is voor mijn nieuwe HBO opleiding MDW.

Verder heb ik een pakket voor Word gehad (Microsoft office) alleen loopt dit abonnement bijna te einde. Ik krijg nu een melding dat ik een nieuwe pakket moet kopen. Weet iemand of mijn Word wordt geblokkeerd als je geen nieuwe pakket koopt? Of kan ik nog alles met Word, omdat het al op mijn oude laptop staat?

Iemand misschien tips voor een nieuwe laptop? :bowing_man:

Ik heb een macbook air en vind die heel erg fijn! Vooral omdat ie zo licht is en de batterij zolang mee gaat. Ik heb het hele pakket van word enzo trouwens heel goedkoop via surfspot.nl gekocht. Zou als ik jou was even kijken of je onderwijsinstelling hierbij zit want dat scheelt je heel veel geld! :slightly_smiling_face:

Ik zie dat ik het ook redelijk onhandig neer heb gezet haha . Maar ik bedoel inderdaad dat je gewoon internet nodig hebt op school/thuis zoals je gewend bent haha.

Ik weet niet of je een iphone hebt ofzo? Maar via de macbook heb je een ‘app store’ en via daar kun je gewoon word kopen. Alleen zorgen dat je voldoende saldo hebt, maar dat wijst zich tegen die tijd wel.
Ik heb het niet van school gekregen, maar volgens mij bestaat bijna bij iedere hogeschool wel de optie om dit via school aan te schaffen? Weet ik eigenlijk niet.

Als je bent ingeschreven bij een onderwijsinstelling kan je allerlei software met grote kortingen kopen of zelfs gratis krijgen, zeker even checken voordat je iets koopt dus! Ook zijn er volgens mij (heel erg) kleine kortingen op producten van apple voor studenten, maar die stellen weinig voor; toch even googlen misschien.

Ik heb de Lenovo Ideapad 300-15IBR gekocht, hij is erg fijn en heeft gewoon Windows 10.
Misschien een klein nadeel is dat ie geen cd-rom gat heeft, wat wel vervelend is aangezien je voor een boek: Cambridge English for Nursing een cd hebt

Je kunt ook een mini laptop kopen! Neemt niet zoveel ruimte in beslag voor in je tas. Er zijn vast wel mini laptops met net zoveel functies als op een gewone laptop. Ik had er een van packard bell.