Welke laptop kopen?

Ja m’n vorige laptop is kapot gegaan (acer)
Dus die sowieso niet
Maar een macbook lijkt me wel fijn en mooi
Maar ik heb gehoord dat er ook wat nadelen aanzitten
Maar welke nadelen dan??
En welke laptop vinden jullie heel goedo

www.kieskeurig.nl kan je misschien helpen;)

Ik heb zelf een MacBook Pro, vind hem heel erg fijn. In het begin in het wel wennen als je overstapt van windows op mac, maar na een tijdje went het.

nadeel van Macbook is dat het niet dezelfde programma’s kan draaien als Windows.

Dus Office moet je speciaal voor de Mac hebben en sommige spelletjes doen het wel op een Windows en niet op een Mac enzovoorts.

Anders dan dat is het gewoon veel beter dan Windows.

Ik heb in 2 jaar 3 acers gehad, die kapot gingen en ik doe nu al vier jaar met dezelfde Mac, dus qua prijs is het eerst duurder, maar uiteindelijk gewoon goedkoper.

^ Wat doe je moet die laptops dat ze zo snel kapot gaan dan? Want ik heb ook een acer, maar ik heb hem al redelijk lang.

met laptops gaat moet je nadenken wil je iets waar je aleen mee kan internetten dus iets goedkoops kan kopen of eentje van 700 euro ofzo waar je sneller op kan dowloade spelletjes spellen nadenken over welke werksnelheid je wil hebben de grootse van de schrijf ik hoor dat hp goed is beter dan packetbel

en mac hoor ik ook dat goed is maar wel heel duur dus als je alleen wil internetten hoeft dat denk niet

en ooja een laptop licht niet altijd ana merk dat snel kapot gaan maar sommige modellen van een bepaald merk zijn heel slecht net als bij telefoons

Ik heb een HP Pavillion dv6. Ik vind hem heel fijn! Alles is heel snel enzo. Ben blij dat ik deze heb gekocht. Toen ik hem kocht was hij 600/700 euro…

@Ichdrasil: Tegenwoordig zijn voor bijna alle programma’s opties voor zowel Mac als Windows. En je kan ook Windows op een Macbook zetten.

Ik zit op een grafische opleiding, dus mijn computer moet heel erg zware programma’s draaien (professionele grafische, video/audio-editing en 3d-animatie programma’s). Vind de harde schijf niet zo leuk.
Bij alle drie die Acers was het gewoon opgebrand en nu met mn Macbook nooit problemen gehad.

Mijn Acer doet het na 4,5 jaar nog steeds gewoon :stuck_out_tongue_winking_eye: En daar heb ik ook behoorlijk wat op gegamed en gephotoshopt xD

Ik moet ook een nieuwe laptop, die van mij is al twee maandjes kapot… maar ik wil er eentje waar ik ook op kan Simsen(haha).

Ik heb ook een acer, en al mijn sims 2 spellen (dus met uitbreidingen) kunnen erop, en ik heb hem ook al 3 jaar denk ik. Alleen de accu is kapot gegaan, maar die kan je vervangen. Ik kan nu wel niet zonder accu, heb precies 10 seconde als hij aangaat als de computer opstart, anders valt hij alweer uit. Maar verder is hij perfect!

Een Mac wordt inderdaad sowieso al aangeraden als je zo een opleiding gaat doen. Ik ken ook mensen die zo’n richting volgen en die hebben allemaal een. Ligt ook aan het feit dat de grafische kaart enzo beter is, toch? Verder zijn ze ook gewoon onwijs mooi! :grinning:

haha dathad ik dus ook. hij is gewoon totaal kapot gebrand, echt kut laptops zijn dat

Als je het kan betalen zou ik sowieso een macbook pro kopen. Ik heb een macbook pro, ondertussen al anderhalf jaar, en ben er heel tevreden mee. Vind hem in alle opzichten beter dan Windows: loopt nooit vast, amper virussen, werkt na anderhalf jaar nog altijd supersnel, is veel gebruiksvriendelijker, etc. Het enige nadeel is idd dat je bepaalde programma’s niet kan draaien, maar er zijn daar oplossingen voor + tegenwoordig heb je voor veel programma’s ook een mac-versie.