Welke kookcursus?

Ik wil graag weer eens een kookcursus volgen! Nu start het buurthuis waar ik in het verleden kookcursussen gedaan heb van het najaar weer nieuwe kookcursussen. Maar ik twijfel nu heel erg welke ik zal gaan doen. De ene is 15,00 per les (4 lessen) en daar leer je allerlei kleine hapjes uit verschillende landen maken. De andere is omgerekend 22,00 per les (5 lessen) en daar leer je vegetarisch koken. Persoonlijk lijkt mij de laatste kookcursus het leukst, maar deze is dus wel veel duurder. Beide cursusprijzen zijn inclusief de ingrediëntenkosten.

Nu is het zo dat je bij de laatstgenoemde cursus als je wilt een glas wijn mag/kunt nuttigen (hiervoor hoef je niet extra te betalen). Maar ik lust dus geen wijn. Bij de andere cursus weet ik niet wat voor drinken de cursusbegeleider mee zal nemen en bij de voorgaande 2 cursussen die ik gevolgd heb hadden ze zowel wijn als ander drinken mee. Omdat de vegetarisch kookcursus mij het leukst lijkt en mijn zus deze ook leuk lijkt om te volgen heb ik contact opgenomen met de vrouw die deze geeft (de andere van de hapjes word door iemand anders gegeven).

Dit is wat ik gestuurd heb (ik heb alleen de stukjes mail gekopieerd waar in ik het heb over het drinken):
Als laatste hadden wij nog deze vraag. Wij zagen op uw website en de site van het buurthuis dat de kookworkshops inclusief ingrediënten en een glas wijn zijn. Nu lusten wij echter allebei geen wijn. Zou het mogelijk zijn dat u ook iets van ander drinken, bijvoorbeeld sap of iets van frisdrank, mee neemt ? Wij zijn beiden (ook) geen mensen die water bij hun eten drinken. En er zullen natuurlijk ongetwijfeld meer mensen zijn die geen wijn drinken/lusten. Wij gaan er van uit dat dit geen probleem is, maar horen hier graag nog uw antwoord op.
Daarop kregen wij dit antwoord:
Doorgaans neem ik ook limonade mee en mijn ervaring is dat de deelnemers dat ook fijn vinden.
Daarop hebben wij dit terug gemaild:
En wij drinken geen limonade (meer). Wel sap, frisdrank (koffie en thee, maar dat drinken wij niet bij het avondeten). Wij horen graag of het mogelijk is dat indien wij deel gaan nemen aan de kookworkshop dat u een van bovenstaande, sap of frisdrank, meeneemt. Wij gaan er dan vanuit dat hiervoor geen extra kosten gerekend worden.
En daarop kregen wij deze reactie:
Behalve wijn en limonade neem ik geen drankjes mee, uiteraard kunt u wel uw eigen drankje meebrengen.

Ik weet niet wat voor wijn ze meeneemt maar een fles huiswijn heb je al heel goedkoop. Een glaasje sap of fris kost zeker niet meer dan een glas wijn, dus daarom vind ik dat ze best een pak sap of flesje fris mee kan nemen (hoeft ook helemaal niet van een duur merk te zijn). En ik vind het zelf een beetje raar staan als je volwassen cursisten limonade gaat aanbieden. Daarbij is limonade ook het goedkoopste alternatief wat je kunt bedenken voor als iemand geen wijn lust en geen water wilt drinken bij zijn avondeten. Ik ben inmiddels boos omdat ze verder helemaal niet met een andere oplossing wilt komen en daardoor heb ik er eigenlijk al geen zin meer in om bij haar die kookcursus te gaan doen en gun ik het haar ook niet echt meer, maar die gerechten van haar cursus lijken mij wel veel lekkerder en die cursus lijkt mij ook veel leuker omdat je daar echt gaat koken en bij die andere maak je meer kleine hapjes. Ik vind het ook een beetje dom van haar dat ze niet gewoon zegt van ik neem een pakje sap of flesje fris mee, want als wij hierdoor besluiten de cursus niet te gaan volgen loopt ze twee cursisten mis (ze zal dan voor ons in de plaats wel andere vinden natuurlijk). Natuurlijk hoeft ze niet ook voor de mannen bier mee te nemen en voor de vrouwen cocktails etc. Maar ik vind sap/fris niet heel veeleisend. Sorry voor het lange bericht maar moest even m’n frustatie kwijt haha en ben benieuwd naar jullie mening er over.

Sorry maar ik vind dit wel een beetje overdreven hoor!
Ik bedoel, ze neemt al drinken mee en ze neemt ook al limonade mee om te drinken.
Als ze iedereen het naar de zin moet maken qua drinken, kan ze 10 verschillende soorten meenemen.
En voor als je geen wijn lust, neemt ze al limonade mee.
Waarschijnlijk neemt ze dat mee, omdat de meeste mensen dat gewoon lusten.
En ze zegt ook al dat je zelf drinken mee kan nemen, dus als jij het heel erg vind, kan je het toch net zo goed zelf meenemen?
En je hoeft het toch niet te drinken als je het niet wilt?

eerlijk gezegd vind ik jou onredelijk. om daar nu op te letten en speciaal om vragen. wat is er mis met limonade? oke dat je geen wijn lust maar ze geeeeft een alternatief. veel mensen vinden limonade gewoon best in haar ervaring dus dat jij dat niet goed vind is een beetje jouw probleem.

Beetje verwende-sikken-gedrag dit. Er wordt je al een alternatief aangeboden en dat jullie dat nu net ook niet lusten… jammer, maar pech hebben. Neem gewoon je eigen drinken mee. Het gaat toch om de kookcursus. Dáár betaal je voor. Als die nu kwalitatief slecht zou zijn, dan mag je gaan klagen. Dat je er gratis wijn bij krijgt is een bonus.

Niks in je leven meegemaakt zeker? Jezus Christus, wees blij dat die man/vrouw geen geld vraagt voor consumpties. Verwend kind.

Ik vind het ook overdreven. Als het nou een hele dure professionele cursus was oid, zou ik het wel snappen, maar dit is een cursus in een buurthuis en niet zo duur en je krijgt inderdaad al een alternatief.
Accepteer het of neem zelf wat mee zou ik zeggen.