Welke kleur op mijn muren?

Ik zit al een tijdje te denken over een nieuw kleurtje op mijn muren.
Ik ben alleen niet zo goed in het bedenken van kleurencombinaties.
Hebben jullie suggesties of ideeën?
(Ik heb al twee witte muren in mijn kamer, de muren die geverfd mogen/kunnen worden grenzen wel aan elkaar)
Het liefst zou ik iets van blauw willen, niet te donker, maa rik weet niet welke kleur daar goed bij past…

Wil je twee verschillende kleuren bij je witte muren dan?

Ik zou persoonlijk voor wit (wat je al hebt) + 1 andere kleur gaan. Dat houdt het wat rustiger. Een mooie kleur blauw vind ik Denim Drift.

Ik zou voor een lichte en donkere tint gaan van een kleur. Bijvoorbeeld lichtblauw en donker(der) blauw. Je kan bij winkels als de Gamma, Formido en Karwei vast wel van die sample kaartjes van verfkleuren vinden, daarop kan je kijken welke kleuren je wil en vaak passen ze wel bij elkaar.
Ook handig om te weten -als je het niet al wist- is dat koude kleuren de kamer groter laten lijken en warme kleuren laten het kleiner lijken.

Bijvoorbeeld iets als dit. Welke kleuren je ook kiest, ze passen bij elkaar omdat ze bij hetzelfde seizoen passen.

Kleuren uit meerdere seizoenen vloeken met elkaar:

Ik heb vorig jaar ook mijn kamer geverfd en ik heb blauw met grijs! Ik ben er echt heel blij mee!
Het is een hele mooie hemelsblauw en een iets lichter betongrijs!

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcREG7SKm8ZbOzBBi8iIiJ6va_Fj7NLoOFZ9bVbzfyA_B1poBfnzDJorsg

Ik heb deze kleur op mijn muren, ben er heel blij mee.

Ik vind het Tiffany blauwe kleurtje mooi. Mijn slaapkamer heeft de kleuren wit/taupe en roze. De muren zijn wit en degene die behangen zijn, zijn taupe met bloemen en de accessoires hebben wit/taupe en roze qua kleur.

In onze slaapkamer hebben we deze kleur:

Hij lijkt hier nogal groen, maar is eerder een turkoois blauw. Wat je zou kunnen doen is langsgaan in een bouwmarkt, naar de kleurstalen gaan kijken en kijken welke kleuren je het mooiste vindt. Die kun je dan meenemen en op je muur plakken. Zo kun je redelijk goed visualiseren welke kleur(en) je mooi zou vinden :slightly_smiling_face: