Welke kamer?

Omdat het eigenlijk een hartstikke luxe probleem is. :") Ik wil graag voor de eerste helft van komend jaar een tijdelijke kamer hebben in m’n studentenstadje, en nu kan ik eigenlijk 2 kamers al krijgen als ik die wil. Maaaaaaaar welke.

Kamer 1:

• Beschikbaar vanaf half januari (= voor mij de perfecte tijd)
  • 14 m2
  • €300,- per maand
  • 12 min naar stad/10 min naar station/5 min naar uni
  • Elke week een schoonmaker voor wc/douche etc
  • Wel 15 “ganggenoten”, wat ik best veel vind. De meesten koken ook niet iedere dag ofzo dus het is niet altijd gezellig samen eten oid

Kamer 2:

• Beschikbaar vanaf eind februari (vind ik eigenlijk te laat)
  • 15 m2
  • €275,- per maand
  • 5 min naar stad/6 min naar station/10 min naar uni
  • Zelf schoonmaken (begrijp me niet verkeerd, zo erg vind ik dit niet maar even ter vergelijking :’))
  • Minder huisgenootjes (9)

Bij beide kamers ken ik de huisgenoten niet dus daar kan ik het ook niet van af laten hangen. Wat zouden jullie doeeen?

Er is een op kamers topic.
Maar wooow goedkoop en ik zou voor 2 gaan

Kun je niet bij allebei even langsgaan en kijken wat je van de kamer vindt en of het klikt met de huisgenoten ?

Ik zou ook voor optie 2 gaan; je bespaart geld, heb een grotere oppervlakte en je hebt minder huisgenootjes waarbij je zei dat je dit fijner vond. Dan is het natuurlijk jammer dat de kamer ietwat te laat komt, maar dan ben je wel goedkoper uit.

Kamer 1 ben ik al bij langsgegaan, die kamer vond ik heel mooi in ieder geval en zij laat ook bijna al haar meubels staan. De huisgenoten heb ik toen niet gezien (waren niet thuis) maar volgens haar waren ze allemaal wel aardig. Een paar Duitsers die volgens haar best raar waren en voor de rest vooral jongens, maar die zijn wel heel aardig zei ze. Maargoed, niet gezien dus… Kamer 2 heb ik 3 maanden geleden 1 keer gezien dus kan het me niet heeeul goed meer herinneren maar was ook mooi! Daar wil ik sowieso nog gaan kijken volgende week ofzo maargeod met die huisgenootjes is een beetje lastig…

overduidelijk de 2e

Mehhh maar ik wil zo graag weg hier nu thuis en half januari duurt naar mijn idee al een eeuwigheid, maar eind februari al helemaal :")

Ik zou voor de tweede gaan. Meer ruimte, mindere huisgenoten en het is minder duur… Maar als je er het liefst echt al januari in wilt is de eerste wss beter… (+schoonmaakster, toch wel fijn xD).
Denk even na of je het belangrijker vindt er in ja januari al in te kunnen of dat je geld/aantal huisgenoten/ oppervlakte belangrijker vindt…

Is ook dichterbij alles, en goedkoper en je hebt meer ruimte