welke hotelschool is de beste??

hallo! ik wil naar mijn havo graag naar een hotelschool, alleen ik zit te twijfelen welke nou de beste? dus mijn vraag is of er iemand is die in leeuwarden, den haag of maastricht op de hotelschool zit! en kan vertellen waarom hij/zij net net voor deze school heeft gekozen! alsvast bedankt voor de hulp!

De studiebeurs in Utrecht is net afgelopen. Maar op die plek vertegenwoordigen bijna alle hogescholen zich. Dit was voor jou dus de plek en kans om te kijken en vergelijken. Ik raad jou aan om eens verschillende websites te bezoeken en brochures aan te vragen. Als je dan nog steeds interesse hebt kun je een opendag bezoeken of een dag mee studeren (meeloopdagen). Dan kun je studenten ook vragen hoe zij de school ervaren.

In Breda zit ook een hotelschool. www.nhtv.nl (hotel management)

ik wil ook naar een hotelschool en ben van plan om naar die van maastricht te gaan, omdat ik er zelf woon.

Heee! Ik zit op de school in Leeuwarden, alleen doe geen hotelmanagement.
Maar de school opzich is wel heel erg leuk en met problemen enzo kan je altijd wel bij ieand terecht… :relieved:

idd ik zit niet op een van die scholen, maar wat cclaudiar zegt; heel veel brochures aanvragen en naar open dagen gaan. Je moet toch zélf kiezen waar je heen wilt en waar je je hebt beste bij voelt. En is maastricht is toch ook loting?

er is er ook een in amsterdam :open_mouth:
Maar ik wil zelf naar leeuwarden toe :grinning:.

ik ben al op de studiebeurs geweest, alleen er waren heel veel particuliere scholen! en de gids van de hotelschool in leeuwarden word naar mij opgestuud

In Den Haag zit ook een leuke

Hoi,
Misschien laten reactie,
Ik zit zelf nu ook op havo en wil volgende jaar hotel school gaan doen, ben nu heel erg bezig met het vergelijken van scholen door naar de studiebeurs te gaan daar met alle hotelscholen te praten. Nou zijn er niet veel verschillen maar tog een aantal. Zo zijn er 3 “echte” hotelscholen, de rest zijn daar van afgeleid of lijken er heel erg op maar zijn geen echte hotel scholen. In leeuwaren, den Haag en maastricht zitten ze. Bij Den Haag en Maastricht woon je intern, dat je ook op school slaapt. In leeuwarde is dit niet zo, omdat er genoeg kamers zijn. Den Haag en Leeuwarde zijn geheel engels (het eerste jaar kan je kiezen om nederlands te volgen, maar daarna moet je alles engels volgen) dit is in maastricht niet zo (dus ik weet niet of je moeite hebt met engels? ) Nog een klein verschil is dat Den Haag en Maatstricht 2 stages van 5 tot 6 maanden hebben. En Leeuwarde 1 stage van 10 maanden. Het laatste is dat Leeuwarde Christelijk is, en de rest niet. Verder is het (denk ik) allemaal wel een beetje het zelfde. Ik ga deze weken langs alle hotelscholen om te kijken wat voor mij het leukste is.
Najaa, iniedergeval; Suc6 met je keuze;)

wooow wacht, dus in maaastricht woon je er? ook als je er in de buurt woont ofzo?:open_mouth: of snap ik het nu verkeert:$

die in denhaag schijnt goed+leuk te zijn

Het schijnt dat de Hotelscholen op het HBO erg streng zijn. Dus houd er ook rekening mee dat je niet wordt aangenomen wordt en dat je dan nog 3 jaar MBO moet doen! Als je dan het MBO gaan doen, kom je in het 2e leerjaar binnen en alle toetsen van het vorige leerjaar moet jij dan maken.

Als het je wel lukt; heel veel succes! :grinning:

Op de NHTV word je sowieso toegelaten, voor zover ik weet… XD

uhh, wat is een hotelschool? :flushed:

Een MBO en/of HBO school waar je alles leert over een hotel, het management van een hotel, gewoon management, restaurant/keuken technieken etc. etc. :ok_woman:

hendig(:

ik zit ook op een hotelschool en ik leer echt NIKS over management Ö
vreemd, heel vreemd…

maastricht zitten alleen rijkeluiszoontjes, en is aanzien belangrijk!
Ken en aantal mensen die in Leeuwarden zitten en die vinden het super

www.tio.nl

Is alleen niet een van de goedkoopste

:relieved:

Ik ken de anderen niet, maar heb wel goede verhalen over Leeuwarden gehoord :slightly_smiling_face: