Hoii,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie camera (spiegelreflex). Ik ben nog maar een beginner ik heb er nog nooit 1 gehad dus (0-300 euro) zou mooi zijn. Iemand tips of merken?
Xx
Hoii,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie camera (spiegelreflex). Ik ben nog maar een beginner ik heb er nog nooit 1 gehad dus (0-300 euro) zou mooi zijn. Iemand tips of merken?
Xx
Ik heb de Nikon D3100 en ben hier erg blij mee! Misschien is de Nikon D3200/3300 iets voor jou? Wel duurder dan je budget, maar ik denk dat je binnen je budget niet zo veel keuze hebt. En nog een tip; ga in de winkel verschillende modellen bekijken, zo kun je zien welk merk bij jou past en kunnen ze je adviseren.
De NikonD3200 is de eerste camera die ik heb gehad en met deze camera heb ik alles geleerd. Denk idd dat dit een hele goede camera is om mee te beginnen!
Weet alleen niet of je voorkeur ligt bij Nikon of Canon, persoonlijk ben ik meer van de Nikon maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik ben zelf begonnen met de Canon 1300D, een simpele, goede en goedkope spiegelreflex camera!
Ik had hetzelfde als jij en ik heb een Canon EOS 100D gekocht. Ben er erg blij mee.
Ik heb twee weken geleden een Nikon D3300 gekocht. Ik ben er echt SUPERblij mee. Het is mijn eerste spiegelreflex dus ben nog echt aan het testen en uitvinden maar het lukt nu al aardig goed.
In de winkel zeiden ze dat je vooral moet kijken naar welke camera fijn in je hand ligt want Nikon en Canon is opzich even goed zegmaar. Maar ik vond ze beiden fijn liggen in mijn hand en toen zei de verkoper dat je dan beter voor Nikon kon gaan, omdat dit instapmodel net wat meer kon dan het instapmodel van Canon.
Same hier, ik gebruik ook de Nikon D3200 en ben er nog altijd zeer blij van
-
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! X <3
Ik heb een toffe camera van Canon op marktplaats gekocht. Welke Camera beter is hangt helemaal af van de persoon.
Ik heb de Canon 1100D en ben er zelf heel tevreden mee, heb er ook alles mee geleerd
De Nikon d3200 heb ik, die is echt mega fijn! Ik stel ook alles zelf in zoals diafragma en de sluitingstijd, dit is ook mijn eerste camera!
Ik heb zelf de Nikon d3300 met daarbij nog een 35mm lens gekocht voor portretfotografie. Qua budget een van de betere camera’s die je kan kopen.
Late reactie, I know! Maar het is verstandig om tot de feestdagen te wachten(of in ieder geval tot rond de feestdagen) dan hebben ze vaak veel acties wat betreft spiegelreflex camera’s etc.