Welke DSLR camera?

-

Ik heb sinds kort de NIKON d3000 en ben hier super blij mee!
Volgens mij voldoet hij goed aan jouw eisen…

Ik fotografeer al best lang (eerst met een zeer uitgebreide compact). Dit is mijn eerste spiegelreflex. Je kunt zelf net zo veel regelen als je wilt… en als je er echt niet uit komt zit er een “gids” op… hier staat echt heeel duidelijk (voor echte beginners) hoe je kan bereiken wat je wilt… bijvoorbeeld: wil je een wazige achtergrond (ipv. dat ze zeggen “scherpte-diepte”), maak dan je diafragmagetal zo klein mogelijk.

Maar dit hoef je natuurlijk niet te gebruiken he! (doe ik ook niet)

Er zitten standen op als beweging (paarden!),portret, macro, landschap, kinderen, zonder flits, maar ook gwn de “auto” stand en ook de standen dat je zelf alles in kunt stellen of dat je diafragma alleen zelf instelt of dat juist laat doen… Veel mogelijkheden!

Je kunt er dus later ook nog goed mee werken!

xx

-

^ Canon en Nikon

Ik zou je de Canon EOS 1000D aanraden, die is niet erg duur en echt een goede camera voor beginners. Heb hem zelf ook n_n

Sony ook hoor. Minolta is overgenomen door sony.

Ik heb ook de Canon eos 1000d
Erg fijne en goede camera vind ik zelf!:smiley:

-

Ik heb ook de EOS 1000D en ik vind 'm heel fijn. Ben trouwens ook een beginner haha

ik heb die ook :]
I love itttttt.

Ik heb n Olympus E-420. Ik kocht ook voor het eerst een Spiegelreflex en had er totaal geen verstand van, maar ik ben super blij met mn camera!! Ik heb m by bol.com gekocht voor 400¤ met 2 lenzen. Echt super goedkoop.

Er zit ook een cdrom by voor uitleg en op de camera zelf zit ook uitleg. :ok_woman:

:0

xxx.

Dus de Canon EOS 1000D is wel een aanrader?

Ik heb ook een Olympus E-420, en ik vind 'm natuurlijk niet de beste DSLR, maar hij heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. De kwaliteit van de foto’s is nogsteeds super en er zijn geen problemen geweest! Ik vind het fijn dat ie erg licht en klein is, ik kan makkelijk de hele dag met m’n fototas lopen!
Ik heb 'm heeeeeeeeel goedkoop gekocht, bij kamera-express voor 312 euro, en dan met geheugenkaartje en uv-filter erbij =] (en 14-42mm lens trouwens). Maar jouw budget ligt hoger (of hoe zeg je dat? xd), dusja. Ik weet niet of een Canon EOS 1000D te vergelijken is met de Olympus E-420, maar ik heb de Olympus gekocht om zijn goede reviews! En volgens die reviews zijn de (kit)lenzen van Olympus beter dan die van Canon. Het nadeel is dan weer wel dat je voor Olympus minder lenzen hebt, maar ik geloof niet dat je over 4 of 5 jaar met 10 lenzen rondloopt =]. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, haha xd. Ik ben in ieder geval hartstikke blij met m’n olympus!

Oja!
Kamera-Express is gewoon te vertrouwen hoor! (Omdat ie zo goedkoop was =]) Het was volgensmij een aanbieding, maar dat weet ik niet meer xd.
Ik had 'm eerst bij FotoKonijnenberg besteld, maar het duurde 3 dagen voordat ik iets te horen kreeg, en toen hadden ze 'm ineens niet meer… Bij Kamera-Express werd ie de volgende dag geleverd, zonder enig ander probleem! Dus als je je camera op internet wilt kopen, raad ik je Kamera-Express aan xd. (Hoewel er vast ook mensen zijn die goede ervaringen hebben met FotoKonijnenberg =])

ik heb persoonlijk uit een proffesionele fotograaf mond horen zeggen dat de olympus spiegel reflex camera’s (dus ik heb het niet over de digitale) dat die niet zo goed kwaliteit hebben en dat een canon of nikon een aanrader is. ik weet waar hij over praat ik heb namelijk een olympus spiegelreflex en als ik dan een keertje met een nikon van me stiefvader gaat fotograferen kan ik toch echt de kwaliteit merken.
:slightly_smiling_face:

jaaa ik raad je ook canon of nikon aan vooral als beginner:$
olympus klinkt verleidelijk omdat die vaak wat goedkoper zijn maar blijker niet erg goed te werken

ik zou zeggen ga naar een winkel waar ze echt verstand hebben van fototoestellen (niet dixons of wat dan ook) en vraag daar om advies dan weet je zeker dat het klopt allemaal want hier zegt toch iedereen wat anders.

Ja, de Olympus spiegelreflex camera’s hebben een kleinere sensor =]. (Eigenlijk hebben gewoon alle four-thirds camera’s een kleinere sensor, maar nog altijd veel groter dan die van een compact!)

canon EOS 1000D wil ik ook, zekerweten!

Ik denk dat ik ook de Canon EOS 1000D wil, gezien de reacties die ik allemaal lees over een goede beginners DSLR. Dat wordt sparen:).

Sony A 230
Canon EOS 1000D
Canon EOS 450D
Nikon D3000

Dat is een selectie waar ik uit wil kiezen, welke zou het beste zijn?