Welke camera past hier het beste bij?

Hoi allemaal!

Ik wil graag beginnen met fotograferen. Ik zoek een niet al te dure camera, maar wel eentje met een lens waarmee je bijv. mooie natuur foto’s etc. kan maken. En van dieren etc. Ik heb niet echt een maximum prijs maar het moet niet overdreven duur zijn aangezien ik er nog mee wil beginnen. Weten jullie een goed model qua camera met eventueel lens erbij, of die ik los moet kopen…? Groetjes!

Als ik jou was zou ik eens bij een fotografie winkel langs gaan en je daar laten adviseren. Zij kunnen jouw wensen het best beoordelen en zorgen dat je iets koopt waar je tevreden over bent.
Overigens zijn alle body’s eigenlijk geschikt voor alle soorten fotografie (ze zeggen dat er kleine verschillen inzitten, maar die zijn naar mijn idee niet overdreven (als hier andere ideeën over zijn hoor ik het graag)) en is het de lens die de verschillen maakt.

Mee eens, het ligt vooral aan de lens. Maargoed een body van 100 euro verschilt wel met een body van 1000 bij wijze van spreken.

Misschien is een bridge-camera of een superzoom wat voor jou. Daar zit al een vaste lens op en zijn vaak al verkrijgbaar onder de 300euro. Voor beginnersfotografie zijn ze perfect. Het zit eigenlijk net tussen een DSLR en een compact camera in.

Hoi!

Als je echt goed advies wil zou ik een keer naar een fotografiewinkel gaan. Daar hebben ze er echt verstand van en kunnen ze je vast goed helpen. Zo hebben ze mij ook geholpen en fotografeer ik nu met een super fijne camera!
Liefs,