Welke camera moet ik kiezen ?

heeey,
Een paar maanden terug is mijn digitale camera kapot gegaan. Daarvoor vond ik het al leuk om fotos te maken, maar nu ik een paar keer met een vriendin mee ben geweest wil ik er zelf ook meer mee gaan doen. Maar nu komt het probleem : Ik heb nog niet zo heel veel ervaring en moet alles nog een beetje uitzoeken. Nou heb ik 2 fotozaken bezocht en ze geven me allebei ander advies (héél handig)

de een zegt :
“Je bent nog niet echt ervaren, dus ik zou eerst met iets goedkopers beginnen, daarmee kan je dan dingen uitproberen”
Hij rade mij deze aan : canon powershot sx110 is

de andere zei :
“Je bent nog niet ervaren, maar het is zonde als je dalijk een goedkope koopt en daar dan min of meer snel op uitgekeken bent (kwa mogelijkheden)”"
Hij rade mij deze aan : Nikon P100

Ik weet dus nou echt niet welke ik moet kiezen. Het geld is geen probleem want ik heb al 500 euro gespaard voor een camera. Maar het zou natuurlijk zonde zijn als ik een duure camera koop en het dalijk dan toch niet leuk vind.

Wat zouden jullie doen ?
of hebben jullie nog tips voor andere camera’s ?

ALVAST BEDANKT !
p.s. sorry voor de lange tekst :blush:

Ik zou eerst een compactcamera kopen… of een instapmodel dslr.
maar, ze gaven goede opties!

mhm moeilijk; maar ik zou toch voor die Canon gaan.
Ik dacht namelijk zelf ook, van ja dan koop ik een dure mooie goede camera nadat mij digitale kapot was gegaan. Ik heb nu een olympus nogwat^^ gekocht, iig hij is naast 12megapixel en ook nog eens waterdicht & shockproef en nog veel meer waar ik helemaal niks van snap.
Nou op terug te komen bij mijn verhaal, ik heb hem begin december gekocht ik heb tot nu (begin mei) nog geen 200 foto s genomen met mijn 400euro kostende fototoetsel terwijl ik daarvoor echt veel meer foto s nam (iedere maand toch wel een paar honderd). Dus nu vind ik het doodzonde en had ik liever een goedkoper toestel gekocht. Want ben nu niet meer geintresseerd in photographeren, maar om mijn toestel levert tweedehands niet echt veel op (maar de helft dus dan vind ik het zonde om hem weg te doen) dus ik hou hem gewoon (maar wel met een beetje rot gevoel, had dat geld ook aan een vakantie uitkunnen geven)

En daarbij als je nu die canon koopt, en het geld dat je (evt.) overhoudt alvast op een (vaste) spaarrekening zet en verder spaart voor als je de photographie-smaak te pakken hebt, en eventueel bent uitgekeken op je Canon Powershot. En je krijgt er nog eens rente op, altijd leuk :wink:.

sorry voor lang verhaal hoop dat je er iets aan hebt=D

bedankt voor het advies ! :slightly_smiling_face:

nog meer advies ?..

ze zeggen wel allebei hetzelfde eigenlijk: beginnen met iets goedkoops maar wel iets goeds.
misschien moet je nog gewoon even verder kijken

ofja ik bedoelde emmaloves en die eerste winkel. :stuck_out_tongue:

Canon G9, die is zoooooo fijn <3

Ik heb een fujifilm finepix S2100HD:

http://dyn-images.hsni.com/is/image/HomeShoppingNetwork/484358

Ik denk wel dat dat een goede tussenstap is, tussen een gewone compact camera en een DSLR. Hij heeft 10 mp en vrij veel functies.

Ik verkoop 'm nu omdat ik hem niet genoeg gebruik en analoog fotografie leuker vind.

Ik zou de canon doen.
Ik wou hetzelfde als jou, heb ook bijna zelfde camera als jou maar dan; Canon powershot A1000 IS. Maar ik wou dus ook gaan fotograferen etc. Ben even mee bezig geweest met mijn canon, en dat wou ook nog wel, met macro stand enzo. Maar ik vond het fotograferen toch niks, en ben maar gewoon “hyvesfoto’s” gaan maken ;p

Canon 1000D is een erg goed instapmodel!
Lees dit forum even door, daar hebben veel mensen dezelfde vraag gesteld en antwoord gekregen:

http://forum.girlscene.nl/forum.php/Fotografie/Algemeen_vragen_over_fotocameras_fotografie_bewerking/list_messages/141236