Welke camera moet ik kiezen ?

heeey,
Een paar maanden terug is mijn digitale camera kapot gegaan. Daarvoor vond ik het al leuk om fotos te maken, maar nu ik een paar keer met een vriendin mee ben geweest wil ik er zelf ook meer mee gaan doen. Maar nu komt het probleem : Ik heb nog niet zo heel veel ervaring en moet alles nog een beetje uitzoeken. Nou heb ik 2 fotozaken bezocht en ze geven me allebei ander advies (héél handig)

de een zegt :
“Je bent nog niet echt ervaren, dus ik zou eerst met iets goedkopers beginnen, daarmee kan je dan dingen uitproberen”
Hij rade mij deze aan : canon powershot sx110 is

de andere zei :
“Je bent nog niet ervaren, maar het is zonde als je dalijk een goedkope koopt en daar dan min of meer snel op uitgekeken bent (kwa mogelijkheden)”"
Hij rade mij deze aan : Nikon P100

Ik weet dus nou echt niet welke ik moet kiezen. Het geld is geen probleem want ik heb al 500 euro gespaard voor een camera. Maar het zou natuurlijk zonde zijn als ik een duure camera koop en het dalijk dan toch niet leuk vind.

Wat zouden jullie doen ?
of hebben jullie nog tips voor andere camera’s ?

ALVAST BEDANKT !
p.s. sorry voor de lange tekst :blush:

Ik zou eerst een compactcamera kopen… of een instapmodel dslr.
maar, ze gaven goede opties!

mhm moeilijk; maar ik zou toch voor die Canon gaan.
Ik dacht namelijk zelf ook, van ja dan koop ik een dure mooie goede camera nadat mij digitale kapot was gegaan. Ik heb nu een olympus nogwat^^ gekocht, iig hij is naast 12megapixel en ook nog eens waterdicht & shockproef en nog veel meer waar ik helemaal niks van snap.