Welke camera moet ik hebben?

Hey!

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera… En aangezien er hier meer jonge meiden zitten die fotograferen dacht ik dat ik dit het beste hier kon vragen.
Ik heb nu een gewone digitale camera van kodak, maar ik wil er nu een betere bij om echt mooie foto’s te maken. Ik wil er niks bijzonders mee doen maar gewoon foto’s van mijn huisdieren en mensen en bijvoorbeeld buiten in de tuin de bloemmetjes en dieren maken. Nu heb ik er allemaal niet veel verstand van dus hoeven er te speciale/ingewikkelde functies op te zitten omdat ik dat verschil van met en zonder waarschijnlijk zelf toch niet zal zien :wink: Dus wil ik eigenlijk gewoon “mooiere” foto’s maken dan dat ik nu doe met een simpele camera, dat je dus wel duidelijk ziet dat het met een goede camera is gemaakt maar er hoeven niet te ingewikkelde dingen op te zitten. En ik wil er liever niet meer als 300 voor uitgeven, iets meer is natuurlijk ook geen probleem maar het hoeft niet te gek.
Dus hopelijk kunnen jullie me helpen!
Welke camera zouden jullie me aanraden, en waar moet ik op letten bij het uitzoeken, dus aan welke eigenschappen kan ik zien dat een bepaalde camera mooiere foto’s zal maken dan mijn gewone.
En ik ben dan ook wel benieuwd welke camera jullie hebben en waarom juist die?

Groetjes :wave:

Ik heb al twee camera’s gezien die misschien wat zijn…
Misschien kennen jullie ze?
“Sony Cybershot DSC-H10”
“Canon Powershot SX110 IS”

Edit:
Als ik naar de specificaties kijk moet die van canon veel beter zijn alleen is de digitale zoom daarvan 4x en die van de sony 20x…
Maar de gecombineerde zoom van de canon is 40x, en de optische zoom 10x, kan je daar dan alsnog wel goed mee inzoomen? En wat maakt het verschil tussen de verschillende zoom soorten?

Upje :relieved: Ik zoek zelf ook een camera voor dezelfde redenen als jij dus ben benieuwd :grinning:

ik ook :cold_sweat:

Ik heb nog eens meer gelezen over die van canon die ik noemde en die lijkt me wel goed, als je kijkt naar alle functies om in te stellen voor verschillende soorten foto’s, ook speciaal voor huisdieren enzo. En hij is gemiddeld 200euro, valt erg mee dus. En bij sommige webshops kan je hem als set kopen met tasje en/of geheugen.

Oja nog even een vraagje als iemand het weet…
Als er garantie bij zit, moet je dan als er wat mis mee is terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht of kan je dan ook gelijk met het merk/de fabrikant contact opnemen?
Ivm, stel ik koop hem goedkoop maar bij een webshop met niet zo’n goede service, dan heb ik geen zin om daar allemaal gedoe om te krijgen, maar als je gewoon naar de fabrikant zelf ermee kan gaan maakt dat niet uit natuurlijk…

Dit is misschien een handige site:
http://www.hetbesteproduc…_spiegelreflexcamera.html

Als ik het zo lees hoef ik nu (nog) geen spiegelreflex camera…
Je moet er dan echt veel tijd in steken om voor elke foto alles speciaal in te stellen, en met de standaard lens maak je geen optimaal gebruik van de camera. Dan moet je er zeker wel een paar extra lenzen bij kopen om hem goed te kunnen gebruiken en dat kost dan nog 3x zoveel…
Dus neem ik voor nu een compact camera, die van canon die ik eerder noemde gaat het denk ik worden, van wat ik tot nu toe heb gevonden is dat wel de beste in die prijs, er zijn er veel die zo’n beetje dezelfde functie hebben alleen kan deze meer zoomen, lijkt me een goede camera voor mooie foto’s.
Of misschien weet iemand hier nog een betere in die prijs?

Ik heb die van canon besteld, de: Canon Powershot SX110 IS.
Als iemand nog wil weten hoe ik hem vind en hoe de gemaakte foto’s eruit zien moet je het maar laten weten, morgen heb ik hem binnen.
Heb hem bij cameranu.nl gekocht, goedkoopste: 182-, en hele goede service.

Zou heel graag willen weten wat je er van vind :grinning:

Nou ik ben er wel heel blij mee!
Heb er nog niet heel veel mee gedaan maar er zitten echt super veel mogelijkheden op, en hij maakt hele mooie foto’s.
Je bent inelkgeval wel even bezig om alles uit te proberen :grinning:

Ik zou inderdaad geen spiegelreflex nemen, je hebt nu een hele leuke camera uitgekozen zie ik! Heb die is van iemand geleend voor op een concert. Succes met je foto’s!

Ja hij maakt echt mooie foto’s!
Heb hem vanmiddag eens uitgeprobeerd op de bloemmetjes.
Hier de foto’s: http://partyflock.nl/album/297034/5863273.html
Het zijn maar uitprobeersels dus misschien nog niet zo goed, maar je kan zien dat hij wel hele mooie foto’s maakt, inelkgeval beter dan mijn vorige kodak easyshare :wink:

haha, ik ook al:D

Ik heb gister de Kodak EasyShare Z1012 besteld, dus ben benieuwd :relieved:

Ik zoek er ook een, en twijfel of ik een spiegelreflex of een normale wil! dus Upje voor jou! ^^

Ligt eraan wat je ermee wil doen en wat je eraan uit wil geven.

je hebt er ook eentje die onderwater kan! dat is ook echt super handig voor op vakantie!

zelf heb ik een spiegelreflex camera, en nog een kleine samsung… als ik een nieuwe kleinere aan zou schaffen zou ik de onderwater pakken… en mijn samsung verkopen :slightly_smiling_face:

Meer info?
stuur me even een berichtje :wink: