Stel nou dat je talent hebt voor schrijven, dan kun je toch veel meer beroepen gaan doen als schrijven? Welke?
ik ben dom, ik weet het.
Columnist
Journalist (die stukjes in een krant/tijdschrift schrijft)
Ik ben ook dom.
Scriptschijver voor bijv films
Oh, dat is dus eigenlijk een boek, maar dan vlotter? Of zie ik dat verkeerd, haha? ;p
Hoe word je zoiets, met welke opleiding etc? (:
Dat ligt er ook aan welke richting je kiest bij je opleiding, ten minste ik denk dat je bedoelt wat je kunt worden als je een schrijversopleiding hebt gevolgd?
Je kunt naast scripts voor films ook theaterteksten schrijven. Volgens mij zou je dan ook biografieƫn van bekende mensen kunnen schrijven?
Als je gewoon wil schrijven later omdat het je hobby is kun je gedichten/proza/fictie/non-fictie gaan schrijven volgens mij.
I donāt know, maar volgens mij moet je als schrijver zijnde een beetje met de wind meewaaien. Je hebt niet gelijk een uitgestippeld toekomstpad.
Is er iets als een schrijversopleiding?
Bv met writing for performance bij de HKU of met creative writing bij Artez. Maar de toelatingseisen zijn heel streng.
Schrijver verdient niets. Meer weet ik er niet van.
Redacteur, corrector?
Schrijvers verdienen zeker wel geld!
En JK Rowling dan? ;p
JK Rowling is niet zomaar een schrijfster⦠als je zoveel talent hebt, ja⦠maar dat hebben niet veel mensen
jaa idd schrijvers kunnen wel geld verdienen. maar nooit meteen volgens mij, geen idee.
Nee, okƩ. Maar als je geluk hebt wel genoeg om van te leven toch?
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je veel verdient als je veel boeken hebt geschreven. Als je eenmaal langs die uitgever bent en aan de lopende band publiceert⦠we zouden het eigenlijk eens aan een schrijver moeten vragen, haha
Ja, sorry, maar als je iets met schrijven wil doen, mag ik je best even verbeteren
En nou OT: er zijn heel veel beroepen waar je veel voor moet schrijven. Naast het āvermakelijkeā schrijven (boek/film/tv serie/tijdschrift), kan je ook op wetenschappelijk niveau schrijven. Bijvoorbeeld met studies als kunstgeschiedenis. Dus ligt er aan wat je wil.
Er zijn heel veel mensen die boeken schrijven, maar weinig die uitgegeven worden en nog minder die lekker verkopen. Dus je moet zo schrijven dat het veel mensen aanspreekt en dat is nu eenmaal moeilijk.
zijn hier onder ons mensen die uitgeven? (ja, ik weet dat er al heel veel topics over zijn, maar nu ik hier toch benā¦)
Oh, of je kunt natuurlijk bij een website (blog) terecht komen als schrijver. Dat wordt ook steeds belangrijker.