welke anticonceptie?

hallo meiden,

ik weet echt even niet meer wat ik nou moet kiezen.
Ik wil weer graag aan de anticonceptie voor verschillende redenen. (niet zwanger raken, puistjes minder, en menstruatie minder pijn)
Ik heb 1 maandje de pil geslikt maar kwam er al gauw achter dat dit echt niets voor mij is. ik vergat het erg vaak.
nu zat ik te denken. wat moet ik dan?
de prikpil dacht ik eerst. maar dat duurt heel lang voordat je weer zwanger kan worden. dat wil ik liever niet.
Zo’n staafje (implanon)geeft te veel hormonen en heb veel negatieve reacties er over gehoord.
Die pleister vind ik niks. je ziet m overal zitten.
weet iemand nog meer? en wat zijn jouw ervaringen?

thanks! xx :couplekiss_man_woman:

Hi,

Misschien is de mirena-spiraal een oplossing? Dit is volgens mij na de pil de meest gebruikte anticonceptie.
Ik heb hem zelf een halfjaar geleden laten plaatsen en ben er hartstikke blij mee.
Je hoeft nergens aan te denken en ik ben sindsdien ook niet meer ongesteld geweest!
Het laten plaatsen van het spiraaltje is heel even pijnlijk en de rest van de dag heb ik wat buikkrampen gehad maar dit weegt niet op tegen alle voordelen!

Succes ermee

Toch vreemd dat men bij medische dingen het liever aan vreemden op het internet vraagt dan aan een medicus.

Dit ja. Zeker dit is ontzettend persoonlijk waarbij je niet uit kunt gaan van wat bij anderen werkt en niet werkt.

Ik had over de implanon ook heel veel negatieve dingen gehoord. Toch heb ik hem laten zetten, want een spiraal leek me heel naar. Ik wilde echt niet dat ze met zo’n eendenbek in me gingen porren.

Bij mij is alles echter heel goed gegaan. In de eerste maand ben ik een keer twee weken ongesteld geweest. Daarna nog af en toe een tussentijdse bloeding. Dit wordt ook gezegd dat kan gebeuren. En nu na 6 maanden ben ik niet meer ongesteld geworden.
Ook ben ik niet zwanger geworden. Dus in mijn ogen is het toch een geweldige oplossing.

Haha, hoewel ik toegeef dat het zetten van een spiraaltje niet superfantastisch is, die eendenbek voel je bijna niks van hoor :stuck_out_tongue: Ze verwarmen hem dus koud is het ook niet.

Ik zou gewoon je huisarts om raad vragen. Die weet alle ins en outs van alle anticonceptievormen en kan je het beste advies geven.

Nee maar gewoon het idee dat iemand daar even lekker loopt te koekeloeren
Dat mogen alleen vriendjes. Al is het zelfs dan ongemakkelijk

Hahaha, snap ik wel hoor :stuck_out_tongue: Moet je je inderdaad even overheen zetten. Maar dan ben je wel voor 5 jaar verlost van denken aan anticonceptie.

Implanon wilde ik juist niet omdat ik hoorde dat zo’n staafje kan gaan zwerven door je lichaam, en dat ze hem er dan uit moeten hakken enzo :stuck_out_tongue:
Kortom, over elke anticonceptievorm bestaan wel horrorverhalen haha.

Ik moet zeggen dat ik ook best vaak voel of hij nog goed zit
De eerste maanden gilde ik ook dat ik hem er zelf wel uit ging snijden omdat ik steeds ongesteld was
Mijn ex steeds maar ‘Nee stop nee… Wacht nou gewoon even tot die zes maanden voor bij zijn’
Het mormel had nog gelijk ook.
Al vind ik niet ongesteld worden ook dood eng (’:

Ik heb al 2,5 jaar een implanon en ben in die tijd (heel fijn) niet één keer ongesteld geworden! Ik vergat de pil ook vaak toen ik een vaste relatie kreeg en ik bij mijn vriend bleef slapen. Dus dan maar zo!

Maar je zegt dat je de prikpil niet wil omdat het dan lang duurt voordat je weer zwanger kan raken. Mag ik vragen hoe oud je bent? Het kan inderdaad een jaar of langer duren, maar als ik bijvoorbeeld de prikpil had gekozen, dan zou ik bijvoorbeeld over zijn gestapt nu ik samenwoon (omdat je dan niet steeds heen en weer reist). Dus tenzij je meteen zwanger wil worden wanneer je een keer gaat samenwonen kun je die prikpil gerust nemen. Je zit er niet voor altijd aan vast :wink:

Dit ja. En ook dat er veel geklaagd word over ‘hormonen’, terwijl je lichaam zelf ook gewoon hormonen aan maakt :’)