Welke anticonceptie raad jij aan?

Ik ga vrijdag :slightly_smiling_face:
Maar was benieuwd naar ervaringen van anderen…
Maar natuurlijk telt het advies van de dokter ook!

NIET GOED GELEZEN SORRY!

Waarom ga je niet naar de dokter voor goede en duidelijke uitleg en zodat die met je mee kan denken?
Dat het dezelfde hormonen heeft hoeft niet per se slecht te zijn, omdat als je niet hoeft te slikken zoals de pil er veel minder hormonen in de anticonceptie zitten.

teken ik voor!

Geen, omdat het gebrek van die hormonen je man maken xD

Ik heb de prikpil en die is echt top, een prik in de 3 maanden, je krijgt geen eisprong dus je kan niet zwanger worden en je word ook niet ongesteld :slightly_smiling_face:

Ik heb gewoon de pil, al meer dan 4 jaar, heb ook bijna 4 jaar relatie gehad in die tijd, nooit zwanger geraakt. Slik m altijd zo’n 2 tot 3 maanden door. Moet wel zeggen dat ik in de stopweek echt een monster kan worden qua humeur, en dan wil ik zo gauw mogelijk weer aan de pil om vrolijk te worden :stuck_out_tongue: Heb de rest van de reacties niet gelezen trouwens.

Ooh heb jouw bericht ook niet goed gelezen. Maar zie dat je al wat tips hebt gehad.

Ik ga ook naar de dokter…

Ik zit aan de Yasmin, echt een toppil, nergens last van en m’n puistjes zijn zelfs minder :slightly_smiling_face:

Dat je niet ongesteld wordt verschilt trouwens per persoon. Ik ben ook aan de prikpil en wordt wel ongesteld en behoorlijk onregelmatig ook. Verder vind ik de prikpil ook niet echt een aanrader, want het is hetzelfde als de normale pil, alleen dan in prikvariant. Daardoor heb ik nog steeds last van dezelfde vervelende stemmingswisselingen als bij de gewone pil en de misselijkheid kreeg ik ook gratis bij de prikpil.

Maar geen enkele anticonceptie is ideaal. Alles heeft voor- en nadelen. Dit vond ik trouwens wel een fijne site met veel informatie over de voor- en nadelen van ieder middel: http://www.anticonceptie.nl/. Misschien een idee om daar even op te kijken.

spiraaltje niet, een vriendin van mij is geboren uit een spiraaltje haha…

ugh, datzelfde probleem heb ik nu al 2 jaar!
gestopt met de pil, vanwege de hormonencrap die ik niet wou + omdat ik er down van werd. en sindsdien alternatieven gezocht maar niks lijkt mij helemaal jofel. ik wou een spiraaltje nemen toen, maar het een is dus met hormonen nog steeds, en daar wou ik net van af. en van het niet hormonaal spiraaltje las ik telkens van die horrorverhalen van onvruchtbaarheid, vergroeien met je baarmoeder, wel zwanger geworden. Dusja. 2 jaar met condooms, aka als de moodkillers. YAY.

Maar in een spiraaltje zitten wel veel minder hormonen he, dus dat is sowieso al ‘beter’ in dat opzicht dan de pil.

Ik zou gewoon een spiraaltje proberen! Het is misschien alleen vervelend bij het zetten maar verder hoef je er (geloof ik) niet aan te komen. :slightly_smiling_face:

Nou kijk eens aan ik heb er een filmpje over gevonden haha zij blijken het wel goed te weten

http://www.toweltv.com/show/Schatjes+op+de+Sofa/Schatjes+op+de+Sofa+Afl.+16+-+Voorbehoedsmiddelen/1254114

Het ligt er aan hoelang je aan de prilpil zit :wink:. Zelf zit ik er nu 1,5 jaar aan , en had de eerste 6 maanden onregelmatige bloedingen dusja. En ik geef alleen maar mijn mening, ik vind de prikpil handig, omdat je m niet snel vergeet dusja

Ik zit er al bijna een jaar aan, maar nog steeds heb ik echt last van onregelmatige bloedingen :frowning_face:. Het is wel handig dat je hem niet kan vergeten, dat is de reden dat ik eraan ging. Maar verder valt ie me wel tegen.

Hmm waarom ga je niet naar de dokter? Want dat je nu nog bloedingen hebt dat hoort echt niet. In de prikpil zit een middel die je menstruatie tegen hoort te houden. Maar in het begin is het normaal dat je bloedingen hebt, dat zijn doorbraakbloedingen en daarna krijg je steeds minder menstruaties en daarna helemaal niet meer. En soms kan het nog wel is voorkomen dat er een aanhoudend bloedverlies is, maar dat hoort vanzelf weer weg te gaan

Spiraaltje doet met zetten wel pijn. Hoeft niet altijd., maar vaak wel.
Daarna is dat over en heb je er geen last meer van.
Je kunt ook zoon speciaal ding onder je huid laten zetten dat hormonen afgeeft maar aar heb je dezelfde bijwerkingen van(libido verlagend)