Welke anticonceptie raad jij aan?

.

Is de nuvaring niet wat voor je?

.

Misschien een domme vraag van mij.
Maar geeft een spiraaltje niet dezelfde hormonen af als die in de pil zitten?
Dan zouden de bijwerkingen daar niet over van gaan…

Ik heb een spiraaltje, de mirena er zitten inderdaad dezelfde hormonen in als in de pil maar veel minder.

Het zetten deed wel even goed pijn, maar daarna heb ik er eigenlijk helemaal geen last meer van gehad. Af en toe nog pijnlijke borsten maar vanaf dat hij geplaatst is ben ik ook niet meer ongesteld geworden echt fijn!

Ik ben er heel tevreden over, ik heb een spiraaltje genomen omdat ik de pil op de een of andere manier niet meer vertrouwde ik nam hem altijd goed in maar ik vond dat gedoe maar niks als je een keer moest overgeven etc dat hij dan meteen niet meer werkte.

Maar op inderdaad staan zowel positieve reacties maar ook heel veel negatieve reacties, ik denk dat, dat komt omdat mensen die positief zijn over de spiraal zich niet echt ‘groepen’ voelen om er hun mening over te geven.

Had je al migraine aanvallen voor je aan de pil ging?

Dit wil ik ook weten ja, ook vanwege libido :slightly_smiling_face:
Zat zelf ook te denken aan de nuvaring.

^Pleisterpil?

Hormoonstaafje

Niet zo heftig, ik was pas 14 en ben ondertussen 20 dus eigenlijk kan ik het me ook niet zo goed herinneren.
Het zit wel in de familie…en ik krijg straks ook medicatie, maar de pil triggerd het wel…

Ik zat ook te denken aan de nuvaring toen ik een half jaar geleden stopte, maar ik wilde eerst weten hoe het is als de pil helemaal uit je systeem is.

Libido is terug(jezus christ, ik was helemaal vergeten hoe dat was :’) ) en wij gebruiken alleen condooms. En dat laten we ook zo. Het is 1 keer mis gegaan, toen scheurde die, maar direct erna hebben we een morning after pil gehaald.

Mijn puistjes zijn ook niet erger geworden gelukkig :slightly_smiling_face:

Is het nodig, om bij de nuvaring een condoom te gebruiken?
Dat zie ik echt niet zitten…

Ik had gelezen dat je hem tijdens de seks er zelfs eventjes uit kunt halen als die in de weg zit.

Ik weet niet zeker of dat klopt, dus dat zul je even moeten nakijken.

inderdaad…dat vind ik gewoon echt het ergste…
en dat is ook niet gezond, als je nog jong bent…
dus het móet wel komen door al die troep die je binnen krijgt!

Ja, ik geloof dat ik ook ergens heb gelezen dat een meisje hem eruit haalde omdat haar vriend er last van had…
Nou dat lijkt me dus niets

Krijg je migraine als je ongesteld word of moet worden?
Zo ja, dan heeft het niks met de pil te maken maar gewoon met je hormonen. Er is niet veel tegen te doen, maar je kan verschillende dingen proberen zoals acupuntuur of osteopathie. Maar de kans is groot dat je het houdt tot je in de overgang komt.

Ik krijg wisselende aanval, vaak ook buiten mijn menstruatie.

Maar het gaat ook voornamelijk om mijn libido.

Ik vind het lief dat jullie allemaal oplossingen proberen te geven voor mijn migraine, maar daar word aan gewerkt.
En het is gewoon bekend dat de pil rotzooi bevat…
Ik denk dat ik het sowieso fijner vind om te stoppen…
Zolang slikken is gewoon niet goed voor je lichaam en vruchtbaarheid…

Een vriendin van mij is de Implanon gaan gebruiken, omdat zij ook steeds migraines had. Dat is een staafje die de dokter in je arm zet en dat geeft hormonen af.
Volgens haar was dat beter dan de pil qua migraines (en je hebt geen kans om de pil steeds te vergeten).

Zucht wat een wisselende informatie!
ik lees juist dat die implanon wél de zelfde hormonen heeft als de pil…
bah eigenlijk hebben al die dingen nadelen…

Welke vrouw vind een anticonceptie uit waar je véél zin in seks krijgt, niet van aankomt, je vrolijk maakt en zorg dat je geen hoofdpijn krijgt?:face_with_raised_eyebrow:

Als je echt geen hormonen meer binnen wil krijgen, dan is een koperspiraaltje de enige oplossing volgens mij.
Ben je al bij de huisarts geweest?