welk voedsel is goed voor na het sporten?

Hoi allemaal,

Wat is nou het beste voedsel om te eten na een work-out? Ik heb namelijk gehoord dat het sporten zelf maar iets van 20% van het ‘geheel’ is. Ook heb ik gehoord dat je met het trainen je spieren als het ware ‘afbreekt’ en dat je deze weer opbouwt door veel eiwitten te nemen. Als ik het Google kom ik alleen uit op van die eiwitshakes voor bodybuilders, maar dat zorgt toch ook voor gewichttoename?

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben, is voedsel wat het effect van je trainen versterkt, zonder dat je per se aan gewicht toeneemt.

Kan iemand die er verstand van heeft me helpen? :grinning:

Wanneer je geen vet hebt moet je lichaam idd iets anders zoeken en dan zullen ze wel voor de spieren gaan lijkt me, maar dat lijkt me idd meer iets voor bodybuilders en ik zal zeker niet voor eiwitshakes gaan (of je moet ook bezig zijn met bodybuilden…?)
Ik eet na het sporten meestal gewoon wat fruit ofzo. Bananen zijn altijd goed (:

boterham

haha nee doe zeker niet aan bodybuilden, en fruit of brood is natuurlijk altijd goed maar vraag me meer af welk voedsel je moet innemen als je het effect van je trainen wil versterken?