Welk verschil probeert mijn vriend mij uit te leggen?

Mijn vriend heeft Liefde op het eerste gezicht met mij meegemaakt zegt hij. Ik vroeg hoe hij verliefd werd en of het te maken heeft met uiterlijk vooral lichaam. Hij vertelde dit: hij zag mij en werd verliefd op mijn gezicht,hij zag mijn lichaam niet en daarom noemt hij het geen uiterlijk want uiterlijk is hele lichaam zegt hij. (we hadden daarvoor over dat jongens altijd naar lichaam kijken en dat ik dat niet zou willen) bij zn ex heeft hij wel naar het geheel gekeken dus noemt hij het daarom wel uiterlijk, omdat hij haar gezicht niet perfect vond en meteen al zou afkraken als ze heel dun of dik zou zijn hij vond haar niet lelijk maar ook niet wauw geeft hij aan,maar bij mij maakt het niet uit omdat mn gezicht al genoeg was. Maar ik snap nog steeds niet helemaal waarom hij het bij mij niet uiterlijk noemt en bij haar wel? En hij geeft aan haar leuk/mooi te vinden vergeleken anderen in de buurt. Wat bedoeld hij hiermee?

Ik denk dat je het verkeerd opvat, en het gewoon moet laten rusten. Jouw vriend verwoord het wat verkeerd misschien, maar het komt er op neer; Hij gelooft in liefde op het eerste zicht, en gelooft ook dat hij dit bij jou zo ervaren heeft. Hij werd verliefd op jou en op jouw gezicht (je ogen, hoe je kijkt, hoe je glimlacht), terwijl hij bij zijn ex naar het hele plaatje keek voordat hij verliefd werd. Bij jou niet, niet omdat jouw lichaam niet mooi is, maar omdat hij alleen al je gezicht prachtig vond.

Zo, niet druk over maken dus, mannen verwoorden zich wel vaker apart, maar hij bedoelt het lief.

Inderdaad wat Turtle zegt.

Ja hoe jij het verteld begrijp ik ook. Hij heeft mijn lichaam ook niet gezien. Hij zegt ook jouw gezicht is al 10 dus dn hoef ik niet te kijken of je heel dun of dik bent. Maar als je twijfelt over iemands gezicht kijk je ook wel naar het lichaam bij jou was dat niet nodig zei hij. Maar is het dan de mooiheid van mijn gezicht of alleen mijn blik, manier van lachen etc? Hierdoor denk ik soms dat het gewoon een gevoel is ipv mooi gezicht. En wat betekent iemand vergeleken anderen in de buurt mooi/leuk vinden?

Dit inderdaad, hij bedoelt het vast en zeker goed. Mijn vriend kan sommige dingen soms ook op zo’n manier verwoorden dat ik het verkeerd opvat terwijl hij het super lief bedoelt en dat weet ik ook, daarom maak ik me er verder niet druk om omdat ik weet wat hij ermee bedoelt. :slightly_smiling_face:

Misschien dat hij meer uitstraling probeerde te omschrijven. Het klinkt wel alsof hij het niet anders dan positief bedoeld.

Hij heeft je lichaam nog nooit gezien…?

Meid wees niet zo onzeker, hij bedoelt het op de beste manier mogelijk maar weet het gewoon niet zo goed te brengen.

^ wat Carousel zegt ja. Wees niet zo onzeker.

Wat hij tegen je heeft gezegd is echt ontzettend lief… Wat ik er uit opmaak is dat hij op jouw totale plaatje is gevallen en dat hij bij z’n ex is gevallen op haar uiterlijk, maar dat haar innerlijk tegenviel. Hij is bij jou omdat hij jou leuk vindt in z’n geheel.

Dat betekent niet dat hij jouw uiterlijk niet leuk vind, maar dat is ineens een stuk minder belangrijk als je iemand écht écht leuk vindt.

Probeer er niet te veel in te zoeken, hij bedoelt het echt heel goed.

de eerste keer toen hij me zag heeft hij niet gekeken naar mn lichaam niet gezien,maar naar mijn gezicht en zegt dat hij al met het kijken naar mijn gezicht verliefd werd. Omdat hij niet naar mijn lichaam keek noemt hij het geen uiterlijk. Want volgens hem is uiterlijk gezicht en lichaam. Bij zn ex heeft hij naar het totaal plaatje gekeken omdat hij twijfelde qua gezicht maar noemt het wel uiterlijk want hij heeft verder gekeken naar lichaam
Kleren etc.

het was liefde op het eerste gezicht zegt hij dus hoe moet hij mijn karakter weten

Hij bedoelt het goed. Hij probeer volgens mij te zeggen dat hij enkel aan jou gezicht voldoende had om verliefd te worden, terwijl hij daar bij zijn ex toch wel haar lichaam nodig had ter compensatie van het gezicht waar hij over twijfelde.
Vind het sowieso een vage manier van beoordelen, maar wie weet komt dat omdat ik niet helemaal geloof in liefde op het eerste gezicht.

Het is dus een opmerking om jou een compliment te maken, ten opzichte van zijn ex. En misschien noemt hij het geen uiterlijk omdat hij met je gezicht je uitstraling bedoelde en die zegt misschien meer over je innerlijk dan over je uiterlijk.

ja hij zei dat hij het geen uiterlijk noemt omdat uiterlijk hele lichaam is dus ook borsten etc en de eerste x heeft hij niet gelet op mn lichaam (we waren hier ook over aan t praten dat ik niet wil dat een jongen eerst naar mn lichaam kijkt uiterlijk) hij heeft eerst alleen mijn gezicht gezien en drm is het wel uiterlijk maar deels zegt hij.

^Ja, dus dan is het nu toch duidelijk? :slightly_smiling_face:

Wat een verhaal… Haha. Niet teveel en te lang over nadenken meid! Hij zag je gezicht en wist toen ‘Dit is ze’. Zo’n gevoel valt niet uit te leggen.

ja is ook wel zo en dat heeft hij zelf ook aangegeven… Waar ik mee zat is dat hij het bij mij geen uiterlijk noemde

Maar waarom zit je daarmee?

Laat het los, je maakt het veel groter in je hoofd dan het is.

Ik heb het niet eens over karakter gehad, waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Die jongen vind je écht leuk, wees er blij mee. Had je soms liever willen horen dat hij je een lekker wijf vind om naar te kijken? Want zo komt het intussen wel over.

Hij is gewoon op jou gevallen, je uiterlijk (voor zover hij kon zien) en je uitstraling.