Welk profiel kies jij - heb jij?

[i]Heeee!
Ik was eigenlijk wel benieuwd welke profielen iedereen hier kiest. Ik dacht eerst dat CM en NT bijna niet gekozen werden, maar dat is dus ( bij ons op school ) niet zo… Dus: welk profiel ga je kiezen of heb je gekozen? :slightly_smiling_face: Én waarom heb je dat profiel gekozen? ( Weinig voor doen, studie, beste vakken, leukste vakken… )
Ik ga een combinatieprofiel EM/NG doen, dus NG met economie + geschiedenis erbij.

xxxxx’[/i]

EM/NG? dát lijkt me rot :stuck_out_tongue:

ik heb combinatie NG & NT
omdat ik de studies die je met CM/EM kon doen niet boeiend vond :stuck_out_tongue:
En ik wil nu tandheelkunde gaan doen, dus daarvoor heb ik het ook nodig

E&M met management en organisatie en duits.

Ik had CM. (ik studeer nu, Communicatie & MultiMedia Design)
Ik wilde naar de kunstacademie en daarnaast lagen vakken als natuurkunde en scheikunde mij helemaal niet.
Dus was dat voor mij de meest logische keuze.

Ik heb EM met Frans als taal en Wiskunde A.
En in vrije deel: Aardrijkskunde, Maatschappijwetenschappen en Management & Organisatie.
&Ik kan nog 1 ding laten vallen. :]

Mogen jullie nu ook nog maar 1 vak in je vrije deel kiezen?

handig topic! ik weet echt niet wat ik wil. wou vanaf mn 3e chrirurg worden, dus N&G maar ben zo slecht in natuurkunde dat ik het toch maar niet doe…
maar ik heb morgen gesprek met decaan dus ik zie wel :slightly_smiling_face:
up

Ik ga CM doen (gymnasium).
Volgensmij zijn de vakken niet op alle scholen hetzelfde dus ff de vakken die ik ga doen op een rijtje:

wat iedereen heeft: Gym, KCV, grieks of latijn, engels, nederlands, maatschappijleer,

verplichte vakken CM: Wiskunde A of C, Geschiedenis, Kunst beeldend of kunst muziek

keuze vakken CM: Aardrijkskunde, Economie Maatschappijwetenschappen (volgensmij een beetje nieuw vak)

Keuzevak: Duits en Frans, eigenlijk mogen wij maar 1 keuzevak, maar ik heb het zover gekregen dat ik er 2 krijg, na elk kwartaal van het jaar mag ik er gewoon 1 laten vallen als ik het niet meer wil.

Geen flauw idee eigenlijk waarom ik dit kies, volgensmij gewoon omdat ik deze vakken leuk vind :stuck_out_tongue:

E&M
Omdat ik natuur/scheikunde haatte xD heb iets meer met economie enzo
Kheb dus
economie/geschiedenis
Wiskunde B
Vdr Management&Organisatie / Duits
En tekenen =D omdat dat gewoon heel leuk is

Ik doe NG / NT.
Ik heb het gekozen omdat: ik het de leukste en makkelijkste vakken vind.

E&M
ik heb dus Economie, Wiskunde A, M&O, Geschiedenis, Spaans en KUBV.
En natuurlijk de verplichte vakken; engels, nederlands etc.

E&M:
Economie
Wiskunde A
Geschiedenis
Gym
Beeldende vorming
Duits
Nederlands
Engels
Latijn (gymnasium)
Maatschappijleer/Levensbeschouwing (wisselt af, sluit je in de 4e af)
ANW (alleen in de 5e)

Ik had in het “oude” nieuwe systeem (huidig: “nieuwe nieuwe” systeem) NG gekozen. Wiskunde B1, natuurkunde 1, scheikunde 1 en biologie 12. Tekenen in vrije deel.
Ik had het gekozen omdat het het “breedste” profiel was (ben oorspronkelijk met NG + economie begonnen), en ik de meeste keuzevrijheid had voor mijn studie. Slechte keuze, aangezien het niet mijn beste vakken zijn… 1x blijven zitten op wiskunde/scheikunde, en na 6 maanden economie ingewisseld voor tekenen haha.

wauw, dit is echt precies het profiel wat ik van plan was te gaan kiezen haha.
alleen ben ik nog niet zeker over de keuze wiskunde b.

maar ik ben nergens echt slecht in, ik vind alleen natuurkunde en scheikunde niets aan. & ik heb nog geen idee wat ik later wil worden.

ik heb eeb CM/EM advies
maar omdat ik dat niet leuk vind en de opleidingen ook niet kies ik waarschijnlijk NG met natuurkunde en economie.

Hihi, ja ik kan echt niet kiezen! Ik wou eerst combinatieprofiel NG/NT doen, maar wiskunde wordt dan voor mij te moeilijk. Wiskunde B wordt bij mij echt een rámp. :stuck_out_tongue:

C&M
ze zeggen dat dat het makkelijkste profiel is, maar dat slaat nergens op :stuck_out_tongue: Ik zit dan wel op vwo, maar mijn ambities zijn gewoon kunsterig xD Ik ben slecht in wiskunde en economie en frans, en in de rest ben ik goed, vooral gym en beeldende vorming. Dus ik kies c&M

Ik ga C&M kiezen :3

Ik had ook C&M, C&M is gewoon geweldig! En wat mensen ook zeggen, het is absoluut geen pretpakket. Het ligt er gewoon aan wat jou beter ligt.

Ik zit in de laatste lichting met het oude eerste fase… Ik doe N&G, met Economie 1, Wiskunde B12 en Latijn. Jup mijn profiel is óvervol :stuck_out_tongue:.