Welk museum in Amsterdam is leuk (in je eentje)?

Ik wist niet helemaal waar ik dit moest plaatsen, maar ik denk dat lifestyle het beste past haha.
Ik woon in Amsterdam en heb een museumkaart, maar tot nu toe heb ik alleen nog maar het Rijksmuseum bezocht. Nu heb ik morgen niet zoveel te doen dus ik wilde misschien weer een musem bezoeken.
Maar wat is nou leuk?
Ik vond het Rijksmuseum wel heel tof, vooral omdat het zo divers is. Het Anne Frank Huis ben ik ooit al eens geweest (en zou ik denk ik ook niet zo leuk vinden in mn eentje).

Iemand tips? :slightly_smiling_face:

Ik ben niet bekend in Amsterdam, maar met mijn klas gaan we binnenkort naar Body World. Dan zie je geloof ik het menselijk lichaam van binnen, en dat zijn dan echte mensen. Je moet er wel tegen kunnen denk ik. ;p

In het rijksmuseum kun je dagen rondlopen, als je van kunst houdt tenminste :stuck_out_tongue:
Het van Gogh museum is ook leuk, maar wel klein.
En, oke niet in amsterdam, maar ik vond het Prinsenhof in Delft ook heel indrukwekkend. Ik weet niet of je gratis OV hebt, maar Delft en Amsterdam liggen geloof ik? heel dichtbij elkaar, en is het zeker waard.

Ik ben dol op het Tropenmuseum! Ze hebben nu een rythm & roots tentoonstelling, vind ik echt een aanrader! (Mocht je gaan: neem je oortjes mee:p)

sorry niet in amsteredam
maar in rotterdam het wereldmuseum! Vond het erg leuk/interessant!

Body Worlds heb ik al eens gezien, is inderdaad heel leuk! Veel plezier alvast, het is echt een ervaring, heel leerzaam :slightly_smiling_face: En helemaal niet vies ofzo.

Bedankt voor al jullie reacties! :grinning: Wordt lastig kiezen haha!

De Hermitage! De tentoonstelling Catharina de Grootste, zelfgeslepen diamant is echt heel mooi! Allemaal persoonlijke bezittingen van de Keizerin :stuck_out_tongue:

En het scheepsvaartmuseum is ook heel leuk! Dmv filmpjes en verhalen op de muur word je helemaal meegenomen in een verhaal.

Ik vond het stedelijk museum erg leuk, maar ik had toen een rondleiding wat hte eigenlijk interessant maakte.