Welk liedje past hierbij??

Met KCV gaan we de tragedie Medea van Euripides opvoeren. Ik heb de rol Medea en mij leraar heeft mij gevraagd of ik een liedje wil zingen dat bij het stuk past. Dus mijn vraag is of jullie liedjes kennen die passen bij dit stuk en dus gaan over wraak, pijn, bedrogen worden door je man, ingeruild worden voor een ander en dat soort onderwerpen. Ik heb zelf al gezocht maar nog geen geschikt lied gevonden. Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Volgens mij zijn er gebaseerd op de tragedie meerdere liedjes geschreven… Misschien kun je iets op internet vinden? Over andere liedjes moet ik even nadenken. Misschien ontdek ik er nog wel een ergens in mijn geheugen, en dan zal ik nog wel een bericht sturen.

http://www.youtube.com/watch?v=RmNTAvnSais kweet het niet het liedje past bij: bedrogen worden,… maar niet bij het stuk denk ik =p

Man down van Rihanna? :slightly_smiling_face:
gaat wel over bedrogen en zo worden…

Ja het past er opzicht wel bij, maar ik ben eerder opzoek naar een langzaam/dramatisch lied als jullie snappen wat ik bedoel.

ik ben gek op het lied it will rain maar dan een cover van Boyce Avenue. Luister maar
En je kan altijd nog een paar dingen veranderen toch?

Boyce Avenue- It will rain

veel succes

Adele heeft een aantal liedjes over liefdesverdriet en bedrog.

• Rolling In The Deep.
  • Set Fire To The Rain.
  • Turning Tables.

En nog een aantal liedjes.

En het nummer van Gotye - Somebody That I Used To Know.

Nee, daar gaat man down niet over. Rihanna werd in het clipje verkracht/aangerand en daarom had ze hem neergeschoten.

Ik dacht aan Your Love Is Just A Lie van Simple Plan, kwam meteen in me op maar dat wordt natuurlijk wel gezongen door een man, etc.

Beyonce - Broken Hearted Girl
Rihanna - Cry

Too little too late - jojo