Welk liedje heeft een betekenis voor jou?

Welk liedje heeft een mooie of juist verdrietige betekenis?

De Weg - Guus Meeuwis omdat de tekst perfect past bij de moeder van mijn vriendin die een paar jaar geleden overleden was aan kanker.

Coldplay - Paradise

Omdat ik vroeger hoge verwachtingen had van mezelf wat ik uiteindelijk niet waar maakte. Ook had ik een rijke fantasie. En heb ook een paar moeilijke obstakels gehad in mijn leven.

Snow Patrol - Open Your Eyes
Ik hoorde dit lied voor het eerst in 2006 toen ik het erg moeilijk had met mezelf en ik werd gepest. Ik heb zo veel naar dit lied geluisterd, dat edere keer als ik er nu naar luister ik zo veel emoties krijg omdat dit lied me eigenlijk door mijn tienerjaren heeft geleid en me aan mijn ‘muziekverslaving’ heeft geholpen.
Ik heb ook het logo van Snow Patrol (snowflake) laten tattoeëren.

Brandon Flowers - Crossfire
Vooral vanwege de zin: “Our dreams will break the boundaries of our fear”
Ook vanwege die moeilijkheden met mezelf. Ik heb jarenlang weinig tot geen zelfvertrouwen gehad en ik had een minderwaardigheidscomplex. Deze tekst liet me beseffen dat ik hier vanaf kan komen, en dat ik moest proberen mijn angst van me af te schuiven. Brandon Flowers is ook een grote held van me, zijn persoonlijkheid, interviews en concerten hebben mij enorm geholpen met mijn persoonlijkheid verder ontdekken. Ik durf nu meer extravagant te zijn en schijt te hebben aan mensen die me niet mogen.
Inmiddels ben ik weer helemaal ‘beter’ naar mijn idee.
deze tekst wordt ook mijn volgende tattoo :slight_smile:

Dat is echt heel mooi!