Welk is beter 1 of 2?

Hoi iedereen!
ik ben bezig met een artikeltje voor de schoolsite.
Het onderwerp van de artikels zijn : Engery drank.
Ik vraag jullie advies, welke vinden jullie leuker/makkelijker enz enz. lezen?
p.s het is een begin dus ze zijn nog niet helemaal klaar :wink:

Hier artikel 1 :
Engery drankjes
Engerydrankjes. Meer engergie beter concentratie in de les en het onderdrukt je slaap. Het idee kwam vanuit Japan na de 2e wereld oorlog. Het sloeg over naar Thailand waaruit de uitvinder van Red Bull het mee nam naar Europa. Jongeren drinken het als water. Wat doet zo’n blikje engery nou met je?
Populair
Ze worden de hele dag door gedronken ’s morgens, s’middags en ’s avonds het maakt niet uit. Het is een echte rage onder kinderen en jongeren tussen de 8 en de 21 jaar. En dat al voor een paar jaar. Maar waarom zijn ze nou zo geliefd onder de jongeren? Als allereerst geven ze je engerie en je kunt je beter concentreren onder de les en je slaperigheid word minder .+dit komt door de stoffen cafeïne en taurine. ten 2e hebben ze ook invloed op je gedrag‘stoer’ waar vooral Red Bull zich mee wil uiten zoals de stoere evenementen die ze sponsoren zoals skate en snowboard wedstrijden.

Gezondheids deskundigen maken zich zorgen om de populairie tijd van de drankjes. Maar uit vele onderzoeken is gebleken dat ze geen schade brengen aan je gezondheid en alle engery drankjes voldoen aan de regels die de Europese unie heeft opgesteld. Maar wat is dan wel het probleem? Een paar van deze blikjes mag, maar drinken jongeren teveel dan zitten daar wel gevolgen aan. Ze zijn gejaagd, snel opgefokt, kunnen zich slecht concentreren en slapen slecht. Bij de examen en tentamen weken worden ze met nog veel meer hoeveelheden perdag gedronken omdat ze goed willen leren en fit willen zijn. Maar dit werk tegen de richting in. Het oppeppende effect wat de engery drankjes geven duurt maar kort. Dit effect stort meestal tijdens de les in. Ze worden slaperig en loom en drinken weer een blikje. Dit verstoort je leefritme. Want wie overdag teveel cafeïne binnen krijgt kan ‘savonds niet goed slapen en is vervolgs overdag op school niet te hanteren.

Artikel 2

Hyper in de klas en niet kunnen slapen

Ze drinken het als water. Het is zoet,lekker en je kikkert er ook nog eens van op. Ik heb het over engery drankjes. Steeds meer kinderen en jongeren tussen de 8 en 21 jaar drinken ze. Het is een rage en dat al voor een paar jaar. Ze worden s’ochteds s’middags en s’avonds gedronken. Voor 30 cent heb je al een blikje engery. Dat is toch geen geld? Geen wonder dat ze razend populair zijn.
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat de drankjes geen schade toebrengen aan je gezondheid. Redbull en allemaal andere engerie drankjes voldoen allemaal aan de regels die de Europese unie heeft gemaakt maar verschillende deskundigen uit de gezondheidszorg beginnen zich toch zorgen te maken. Maar waarom?
Ze bevatten onder andere de stoffen cafeine (zit veel in koffie) en taurine. Die zorgen voor meer energie, en betere concentratie voor bijvoorbeeld in de les.
Een paar van die blikjes per dag zijn niet erg, maar als jongeren veel energie drank drinken, zitten daar wel gevolgen aan. En dat is het probleem. Ze zijn gejaagd, snel opgefokt, kunnen zich slecht concentreren en slapen slecht. Tijdens de tentamen en examenperiodes drinken de leerling een groot hoeveelheid engerdrank, omdat ze goed willen leren en fit willen zijn. Maar dit werk tegen de richting in. Want het opppende effect duurt maar heel kort. Dit oppepende effect stort tijdens de les in. Ze worden slaperig en loom en dan hebben ze opnieuw weer een blikje nodig om wakker te blijven Dus ze verstoren je leefritme.

ik vind 't eerste artikel beter
maar ik weet niet wat voor leerlingen je het wilt laten lezen

het is meer gericht op kinderen van 9 tot 13

Ik vind het beetje saai om eerlijk te zijn. Ik zou het op die leeftijd eigenlijk niet graag lezen.

Saai

Oké… maar hebben jullie dan ook tips om het leuker te maken?