Welk hardloopshema/app?

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel schema’s maar dan moet je er weer voor betalen en dan werkt het niet goed. Nu lees ik geregeld dat rennen met Evy heel goed is (of hoe dat programma ook mag heten), maar ik kan het nergens downloaden :cold_sweat:

Hopelijk hebben jullie misschien schema’s of apps.

Groetjes ChocoladexMuffin

Zombie Run is echt de beste hardloop app. Het is geen schema, maar een app die je motiveert op te blijven rennen. Op je scherm zie je waar je rent, en er komen zombies achter je aan. Je moet blijven rennen tot ze weg gaan, dan mag je even rusten. Maar rust je te lang, dan komen ze weer. Erg leuk en motiverend. :slightly_smiling_face:

Ik ga een hardloopschema gebruiken van Runnersweb. (deze: http://www.runnersweb.nl/Schema/Hardloopschema-beginners/Beginnersschema-2.htm) Heb 'm vorige zomer ook al gebruikt en hij werkt heel fijn voor mij. Verder vind ik runkeeper een fijne app, niet teveel poespas & hij doet z’n werk gewoon. + je kan er ook andere sporten mee meten zoals skeeleren, wandelen en fietsen.

Edit: Persoonlijk vind ik een schema van internet veel fijner dan lessen die je op je Ipod/mp3/telefoon kan zetten. Maar dat kan je zelf uitproberen, of je zo’n mp3 les fijner vind of een geschreven schema.
Runkeeper geeft alleen aan op hoeveel minuten en kilometers ik zit.

Ik loop hard met een schema van Runinfo (http://www.runinfo.nl/hardloopschema.htm) Je hebt daar veel verschillende schema’s voor beginners, gevorderden en als je al een keer veel hebt hardgelopen om dan weer op te bouwen.
En ik gebruik daarbij de nike running app. Daarmee kun je zien hoever je gelopen hebt, hoelang, hoeveel calorieën je hebt verbruikt, wat je gemiddelde snelheid p/km is. Ook wat je snelste 5 km is, je snelste mijl, je langste run, je snelste 1 km enz. Heel handig!!

Haha, dat Zombie Run lijkt me grappig. De schema’s van runinfo.nl zijn ook wel interessant! Bedankt, en meer toevoegingen/reacties op dit topic zou leuk zijn.

Ik gebruik zelf Runkeeper. Tijdens het lopen krijg je info over je gemiddelde snelheid, aantal kilometers dat je al hebt gelopen etc! Dit kun je zelf instellen. Door GPS legt hij je route vast. Super leuk om later terug te kijken en je workouts met elkaar te vergelijken. Je kunt ook doelen instellen en je ziet steeds hoever je nog van je doel af bent. Na een workout krijg je een samenvatting van wat je hebt gelopen, welke doelen je hebt behaald en welke mijlpalen je hebt behaald. Erg motiverend! Je kunt vrienden toevoegen en van elkaar zien wat je loopt. Je krijgt dan ook een soort klassement. Werkt wel motiverend als je bij je vrienden een medaille ziet en je zelf een rood gekleurd bankje ziet omdat je al een week niets hebt gedaan :wink:

Je kunt in de app ook workouts kiezen die je wilt gaan doen. Zelf maak ik hier geen gebruik van. Ik ben sinds kort weer begonnen met lopen na een blessure en heb zelf een schema opgesteld om het rustig op te bouwen. Ik kon op internet geen beginnersschema vinden die ik prettig vond! Als je wilt kan ik je deze sturen, alleen is dit schema echt langzaam opgebouwd.

ik loop tegenwoordig met Start to Run, is inderdaad met Evy. Ik vind t super chill omdat ze precies op de momenten dat je het nodig hebt iets motiverends tegen je zegt.

Kan m wel mailen als je wil?

Ik gebruik de Nike+ app

Ik gebruik de Nike+ app, maar ik haal m’n schema van runnersworld.
(www.runnersworld.nl)
Runnersworld is ook een professionele hardloopwinkel, op de site staan gratis schema’s, verschillende, en er staat ook over van alles en nog wat uitleg!

Ik gebruik ook runinfo.nl
Verder kan ik je meegeven dat ik heb gemerkt dat je er zelf wel gevoel in krijgt.
Zo heb ik gemerkt dat de stap naar 20 5 20 niet fijn was voor mijn spieren (uithoudingsvermogen doet het prima), daarom bouw ik dit wat langzamer op en prop er schemaatjes in van bv 5 2 10 3 15 2 5
Ha, klinkt vaag. Het is rennen en lopen om en om.

De schema’s werken voor mij om er gevoel in te krijgen,
te weten wat mijn grenzen zijn,
en gewoon wat schema’s eens uit te proberen.

Die zombies lijkt me ookwel leuk om eens uit te proberen xD
Maar niet voor een geheel schema iig, voor een keertje misschien :stuck_out_tongue:

Succes met rennen! :grinning:

Ohja, verder gebruikte ik Noom. Op deze app zit een programma waarop ze je muziek afspelen en om de minuut eventjes zeggen hoeveel min en km je hebt gelopen of wat je snelheid is. Vind ik persoonlijk zeer handig. Verder gebruik ik het invullen van maaltijden etc niet. :’] dus er zullen vast andere apps zijn die zon zelfde programmatje hebben.