Welk eten mee bij een excursie?

Ik ga binnenkort een paar daagjes weg naar Parijs, en de busreis duurt al 7 uur. We vertrekken half 8 's ochtends van huis en we komen pas rond 5 's middags in ons hotel aan.

Ik vroeg me af: wat kan ik mee nemen qua eten, wat heel de dag/avond goed blijft? En ook voor de paar dagen dat we in Parijs zijn wil ik nog wat tussendoortjes meenemen, zodat ik niet alles in het dure Parijs hoef te kopen… Die reis was al duur genoeg! Iemand ideeen? Ik kom alles op wat appels eigenlijk…

Uhmmm, koekjes miss, krentenbollen, bolletjes?

O, ja! Krentenbollen is een goed idee! Dat blijft ook een tijdje houdbaar, want we moeten de dag ervoor al broodjes kopen en dan zijn die vers afgebakken puntjes die altijd per stuk te koop zijn, al niet lekker meer.

bijna alles wat in een verpakking zit en niet vers is.
koekjes (die je bijv. ook naar school meeneemt), krentenbollen, peperkoek.

Ik weet niet of je gezonde dingen wil per se, maar anders moet je maar eens in de supermarkt kijken, kun je vast heel veel vinden :’)

crackers! die heb ik meegenomen naar rome toen ik daar met school naartoe ging. en ik was super blij dat ik die had meegenomen!

ik vind dit eerlijk gezegd best wel een domme vraag… :’)
wat dacht je van, hmm raar idee; bolletjes? krentenbollen? boterhammetjes?
of; appels, banaan, sultana’s, liga’s, snoep of chips?
en; flesje water (dat is dus hervulbaar), pakjes wicky
of je eet koude pannenkoeken of pizza, is maar net of je dat lekker vind, maar het vult goed.

Je kan toch ook gewoon zo’n pak broodjes kopen die je in de oven moet leggen? Dan blijven ze vers tot je ze in de oven stopt…

Ik snap wel dat het een nogal simpele vraag is. Maar het is toch best moeilijk om gezond te willen eten onderweg hoor. En broodjes meenemen daar kwam ik zelf wel op, maar het meeste beleg is bijvoorbeeld niet lang houdbaar.

En ik belde net een vriendin op, en zij zei: je kan ook gekookte eieren meenemen. Dat is een goed voorbeeld waar ik zelf niet op zou zijn gekomen!

En ik een hotel heb je geen oven trouwens!

uppp

een heel pak sultana’s, bolletjes, een pak crackers + elastiekje om ze niet slof te maken, mandarijntjes

nouja, je zegt nergens dat het gezond moet… en van 's ochtends tot 's avonds iets goed laten blijven gaat best makkelijk hoor…