Welk Engels boek te lezen?

Hoi iedereen,

Ik wil volgende week weer eens starten met een leuk Engels boek. Nou heb ik echt geen idee welk boek ik zal gaan lezen. Zelf zat ik te denken aan Harry Potter 3 in het Engels, maar het lijkt me leuker om een verhaal onder handen te nemen die ik niet ken. Ik heb ook al HP 7 in het Engels gelezen, dus die valt ook af. Verder wil ik geen horror en andere gruwelijke verhaaltjes lezen. Ook geen romantische komedie, dat heb ik ondertussen wel een beetje gezien. Mijn voorkeur gaat uit naar fantasy, heeft iemand leuke titels? (:

(Ps. Sorry als dit bij het verkeerde forum onderdeel staat. Ik had geen idee waar ik dit moest onderbrengen.)

JA! meest geweldige fantasy boek ooit: wings van Aprilynne Pike, ben inmiddels in deel 3 bezig. Als je van Harry Potter houd zal je dat geweldig vinden, het is een soort van mix tussen Harry Potter en Twilight.

Sherlock Holmes?

Sounds great! Ik ga morgen gelijk even kijken naar het verhaal, want ik moet waarschijnlijk vooraf reserveren bij de Bieb. En ik wil het boek wel heel graag, zo onderhand. :slightly_smiling_face:

Jammer dat je HP7 al hebt gelezen, zoiets is natuurlijk leuker vanaf deel 1.
Ik heb dit ook gedaan, en de sfeer is totaal anders. Alsof je een heel ander boek leest. Ik vind de Engelse versies veel leuker =)

Nicci French’ boeken vind ik erg leuk. Ik heb er al een aantal uit.

Ik wilde eigenlijk ook beginnen bij deel 1, maar van mijn Engelse leerkracht vorig jaar moest ik een ‘pittig’ boek kiezen en daar vond hij HP 1 niet onder vallen (waar ik hem overigens ook gelijk in geef). Het was namelijk voor een boekverslag. Toen kwam hij dus met het voorstel om HP 7 te lezen, waar ik zelf geen moment spijt van heb gehad. De sfeer is inderdaad totaal anders en ik vind het veel mooier geschreven. Vandaar ook dat ik nu weer een Engels boek wil lezen! (:

Daar ga ik morgen ook maar eens op zoeken, bedankt :slightly_smiling_face:!

the lovely bones? weet niet of je de film al hebt gezien maar het boek is veel mooier!

Wat er op dit moment in mij op komt:

-House of Night serie van P.C. Cast (zijn iets van 7 verschillende boeken ofzo)
-Fallen serie van Lauren Kate (zijn 4 boeken)
-Eragon serie van C. Paolini
-Wither van Lauren DeStefano
-Trylle Trilogy van Amanda Hocking

Stepford Wives, heel erg leuk!

hongerspelen in engels?

Divergent- Veronica Roth (beetje fantasy, beetje science fiction)
The curious incident of the dog in the night time- christopher nog wat
Eragon-Christopher Paolini (mooie boekenserie!)

ik heb thirteen reasons why gelezen, vond het persoonlijk een erg mooi boek.

A Clockwork Orange. Weet de naam van de auteur even niet :’)

The hungergames!

Lees een boek van Murakami in het engels (eigenlijk is die japans dus er zijn ook nederlandse vertalingen maar jij zoekt engels) vooral Norwegian wood is mooi, heel erg fantasy achtig allemaal dus ik hoop dat je er wat aan hebt.

The Kiterunner
The Vow
The Hungergames
The Notebook

bijna alle boeken van Jodi Picoult zijn echt heel goed :slightly_smiling_face:
My sister’s keeper bijvoorbeeld.

Looking For Alaska of The Fault In Our Stars, allebei van John Green. Geen fantasy, maar wel echt prachtige boeken!
En zoals mensen hierboven al zeggen, The Hunger Games, geweldige serie!

The hungergames - Suzanne Collins
I am number four - Pittacus Lore
Wings - Aprilynne Pike

PS I love you