Welk beeld bij 'lesbienne'?

Hi girls,

Ik krijg wel eens kinderachtige opmerkingen van mijn 20-jarige broer over mijn geaardheid, waardoor ik mij het volgende afvraag.
Hebben jullie een bepaald beeld in jullie hoofd bij het woord lesbienne en wat is dat beeld dan?

Ik zal er even bij vertellen, volgens mij zie ik er precies uit als jullie, en ik val op vrouwen :wink:

Ik heb hier een topic over gelezen op fok, waar de woorden ‘kort haar’ of ‘tuinbroek’ vaak te vinden waren in de reacties. Dat topic was van 2006.
Nu open ik hetzelfde op girlscene in 2015, benieuwd naar jullie reacties.

nvm verkeerd begrepen

Mannetje/vrouwtje
Een kort pittig kapsel is wel vaak te herleiden voor mij
Zwaardere stem

Nu moet ik er bij zeggen dat het wel lesbiennes zijn die al langer uit de kast waren en het typerende beeld geven van inderdaad het tuinbroeken en korte kapsel typ.
Ik heb in mijn directe omgeving geen lesbiennes die met lang haar rondlopen en op hakken.

RETESTRAK, dat weet ik, maar waarom zou ik het daar vragen?
Ik vind het juist interessant om het beeld die hetero meiden van lesbiennes hebben, te weten.

Dit dan ja.
Ik heb nog nooit een lesbienne gezien die ik ‘‘knap’’ vind, niks beledigends maar hier wonen er niet zo veel denk ik.

de meeste lesbiennes die ik ken zijn wel mannelijker dan hetero meisjes.

Bij een lesbisch stel dacht ik altijd wel dat er 1 wat mannelijker was, dat zie je wel vaak. Nu is mijn nichtje uit de kast gekomen, en heeft ook een vriendin. Beide zijn ze wel typische meisje-meisjes zegmaar. Mijn nichtje is wel wat stoerder aangelegd, maar dus niet het stereotype ‘‘kort haar, wijde kleren, etc’’. Hierdoor is mijn beeld dus wel aangepast, dat het dus niet hoeft dat er 1 typisch het mannetje in de relatie is.

Haha motorrijders?
Twee meiden die hier uit de buurt zijn met elkaar getrouwd en houden allebei van motorrijden, lol. :flushed:

Maar verder ben ik het eens met wat hier boven genoemd is. Stoerder/mannelijker aangelegd.

Ik zie lesbiennes niet perse als mannelijk alleen ik zie ze wel vaak voor me met kort haar.
Verder denk ik vaak aan vrolijke, spontane vrouwen of meiden als ik denk aan lesbiennes

Ik vind het echt dom als mensen dan gaan denken wie is de vrouw/man in de relatie. Dat is het hele punt, er zijn twee vrouwen :’) Maar dat even terzijde.

Waar ik aan denk bij het woord lesbienne is iemand die op vrouwen valt. Wel hebben lesbiennes vaker korter haar of idd iets stoerder dan hetero meisjes. Of heel spontaan. In de gaybar leek het wel alsof je niet introvert mag zijn als lesbienne/homo :’)

Ik ken verschillende meisjes die biseksueel/lesbienne zijn, maar ze lijken allemaal totaal niet op elkaar. Ik heb van lesbiennes in principe hetzelfde beeld als van meisjes die op jongens vallen. Volgens mij zijn we sowieso allemaal verschillend en zijn er net zo veel meisjes met kort haar en wijde kleding die op jongens vallen als die op meisjes vallen.

Om de een of andere reden zie ik ze altijd voor me met rood haar
don’t ask why

Eigenlijk heb ik totaal geen beeld bij het woord lesbiennes, heb nou niet echt een stereotype ofzo.

Kort kapsel, houthakkersblousje en wat wijdere broeken…

Niks. De meesten die ik ken voldoen ook helemaal niet aan het stereotype dat hier verder beschreven wordt.

Mmh, de meeste lesbiennes die ik in mijn omgeving ken zijn wat forser, een beetje ‘one of the guys’, jongensachtig gedrag vaak ook. Niet heel meisjesachtig qua kledingstijl, beetje alternatief meestal.

Maar goed dan heb je natuurlijk nog Emily Fields uit PLL en dat is weer een heel ander verhaal - al is Shay Mitchell wslk niet gay.

Maar ik ken ook een biseksueel meisje en zij is juist weer heel erg van het Abercrombie en Fitch, lang blond haar, snowboarden. Maar dan ook wel weer een wat lagere, hese stem en heel erg one of the guys gedrag.