Welk bed hebben jullie?

hoi allemaal,

sorry voor het maken van dit topic, maar ik had geen idee waar ik het anders moest vragen.
welk bed hebben jullie? ik ben opzoek naar een nieuw bed, het liefst een boxspring, maar ik ben benieuwd naar jullie tips

Leenbakker boxspring

hebben vaak 15% korting

Ik heb een boxspring van Beter Bed.
Kwam er daar ook pas achter dat veel van de goedkope boxsprings eigenlijk geen boxspring zijn :")
Vaak zie je bij de goedkope varianten dat het onderste deel gewoon een keihard blok is en dat is niet het idee van een boxspring.
Het onderste deel is wel altijd een box (vandaar de naam) maar daar horen ook al pocketveren (o.i.d.) in verwerkt te zijn. Als dat niet zo is, is het eigenlijk geen boxspring, maar gewoon een lekker matras bovenop een harde doos.
Ben in ieder geval goed geholpen bij die zaak en heb nu een heerlijk bed!

Ik heb het Malmbed van IKEA met een pocketveringmatras. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen.

misschien een leuk idee als jullie foto’s of linkjes toevoegen? :upside_down_face: :upside_down_face:

Ik heb het Fontana bed van Beter Bed met een koudschuim matras aangeschaft en een gewone lattenbodem. Ik weet nog niet of-ie lekker ligt want ik heb hem nog niet binnen, maar ik vind hem heel mooi. Ik ben voor het Fontana frame gegaan omdat hij klassiek is maar toch neutraal en hygiënisch (als in, die stoffen frames zijn stof en vlek gevoeliger). Ik denk dat mijn frame zo makkelijk 20 jaar mee gaat kunnen en ik kan er ook nog een boxspring in zetten als ik ooit wil zonder dat ik dan een nieuw frame moet. Ook fijn: Beter Bed heeft heel vaak 2 halen 1 betalen op matrassen (en als je één 2 persoonsmatras neemt krijg je 50% korting).

Ik koos een koudschuim matras omdat ik nu een pocketveer matras heb en van de veren af wilde, koudschuim vaak zachter is, het beter warmte geleid en langer mee gaat door minder kuil vorming. Maar eigenlijk voornamelijk omdatie zachter was dan de pocketveren die ik probeerde, hoe zachter hoe beter haha.

Dikke tip: Laat polyether matrassen lekker in de winkel, dat zijn goedkope krengen die geen warmte geleiden en heel snel kuilen krijgen. Mocht je veren willen, kies dan pocketveer boven binnenvering, die zijn beter (al weet ik niet precies waarom). Traagschuim ligt fijn (vind ik dan), maar is niet heel goed voor je lichaam omdat je veel minder draait in bed (regelmatig draaien in bed is beter voor je lichaam) maar ja je bent jong en hebt neem ik aan nog geen lichamelijke klachten dus dan is het nog niet heel belangrijk.

En mocht je toch niet helemaal blij zijn met je matras, kun je altijd nog een dun top matrasje kopen. Die zijn zo’n 5-10 cm en komen ook weer in allerlei materialen (traagschuim, koudschuim, latex).

Let op de bodem van je bed, niet alle matrastypes kunnen op elke bodem. Matrassen met veren kunnen bijvoorbeeld niet op alle lattenbodems omdat dan de veren door de lattenbodem kunnen piepen, enzovoort.

Okee wall of text, maar ik heb het dus helemaal uitgezocht en had ook wel graag een topic als dit willen hebben, dus ik draai hierbij mijn steentje bij. :stuck_out_tongue:

Ik heb een boxspring van de IKEA met een topper (opdekmatras). Dit is mijn eerste tweepersoonsbed (1.40x200) en dit bed is echt hemels. Ik weet alleen de precieze namen niet meer en volgens mij is die van mij niet meer bij IKEA te koop.

Deze van Beter Bed, 140x200. Met een dekmatras van de Ikea erbovenop, het gewone matras dat er bij mij bijgeleverd werd vond ik veel te hard.

ik heb deze:

http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/hemnes-bedbank-met-lades-wit__0501646_PE632058_S4.JPG

Ik heb deze. Het is een twijfelaar, dus geen eenpersoons maar ook geen tweepersoons, een beetje er tussenin.

We hebben de Hövag pocketvering matras van Ikea, in 160x200 en in stevig. Wat is dat een goddelijke matras, iedereen zegt het als ze er op liggen :’)
We hebben wel een boxpsring, maar wel eentje zoals Voldemort zegt. Dus eigenlijk is het geen boxspring…

Leuk om te lezen meiden! Welke afmeting raden jullie aan? 140x200 of toch juist de 200x200?

^ ligt er aan hoe groot je kamer is haha, met 140x200 kan je er al prima met z’n tweeën op slapen. Vind een groter bed in mijn kamer een beetje verspilling van ruimte

Ik heb een tweepersoons boxspring, geen idee meer van welk merk en waar ik die gehaald heb. Heb wel met twee losse boxen.

raden jullie een boxspring aan, wat duurder is, of een ‘normaal’ tweepersoonsbed wat vaak een stuk goedkoper is?

Ik denk dat je die keuze het beste zelf kunt maken door naar een beddenzaak te gaan.
Uiteindelijk gaat het toch om jouw eigen comfort!

Ligt eraan. Een 1 persoons bed is 90 cm dus als je lekker de ruimte wilt hebben met 2 personen in 1 bed is 200x180 het beste en het grootste qua breedte (200x200 bestaat niet, de lengtematen 210 en 220 dan weer wel voor lange mensen (dus 180x210 en 180x220 bijvoorbeeld). Zou ik alleen naar kijken als je een stuk langer bent dan 180 cm want zolang je matras jouw lengte+20cm lengte is, is het prima!). 160x200 is iets minder breed, maar samen met 180x220 een hele gebruikelijke maat voor een 2 persoonsbed waar 2 personen in moeten. Ik meen me te herinneren dat 140x200 en 120x200 twijfelaarsmaten zijn? Hou hier rekening mee bij een eventueel toekomstig vriendje.

Ik persoonlijk had echt schijt aan de wereld en heb het grootst van het grootst genomen, dus 180x200 met ook nog eens een lits-jumeaux (extra breed) dekbed, gewoon omdat het kon! Mij lijkt te groot namelijk helemaal niet erg zolang je de ruimte hebt, maar een te klein bed kan super kut zijn.

Ikzelf vind dat je beter een duur goed matras kunt hebben dan een goedkope boxspring, daarom ben ik voor een duur matras gegaan. Ik kan altijd nog een boxspring bodem in mijn frame kan schuiven als ik van mijn lattenbodem af wil.

120x200 is inderdaad een twijfelaar!
140x200 is de kleinste tweepersoons.

Oke bedankt allemaal! Als er nog meiden zijn die een foto/linkje willen plaatsen van hun bed, lijkt me leuk! :upside_down_face:

ik heb een single bed, en ik ga binnenkort upgraden naar een king size??

denk dat t 2 meter op 2 meter is… Hemels bed die van m’n vriend :grinning: