wel of niet vertellen dat ik bi ben?

-

weet je echt 100% zeker dat je bi bent, en dat het niet een soort ‘fase’ is?
ik zou het zelf ook heel moeilijk vinden om te vertellen, ik denk dat je het
het beste alleen aan je állerbeste vriendin kunt vertellen die je ook echt vertrouwt
zodat inderdaad niet meteen de hele school het weet, want hoe kinderachtig het
ook is, sommige mensen reageren er heel dom op en dan gaat het precies hoe je zelf al zegt.
heel veel sterkte met dit alles en hou dit topic op de hoogte!

-

Ben je echt goed met je vrienden bevriend? (OK, klinkt als een domme vraag). Want als je ze echt helemaal 100% vertrouwd, zou ik het gewoon tegen ze zeggen. Anders kan je gewoon een beetje subtiel beginnen als: ‘Heb jij ooit gedacht dat je op een meisje zou vallen?’ (ofzoiets) en danb kan je sowieso kijken hoe ze reageren. OK, dit had je zelf denk ik ook al bedacht, maar toch :stuck_out_tongue:
Succes iig.

-

Ow ok, Nja, Als ik in jou situatie zou zitten, zou ik het tegen diegene zeggen die je echt vertrouwd en zal ik het voor die anderen nog even voor je houden, maarja

Ik heb hier geen ervaringen mee,
dus ik ben bang dat ik je niet kan helpen!
Maar je allerbeste vriendin zou ik het in ieder geval vertellen

beschouw dit maar als een upje

Weten je ouders het al? Dat zou een begin kunnen zijn, dan is het voor een gedeelte eruit en daarvan weet je zeker dat die je accepteren.
En de tweede stap zou een goede vriendin van je kunnen zijn die jij vertrouwt en andersom natuurlijk ook!

schrijf een brief naar je beste vriendin/ouders
das meestal makkelijker dan in rl

-

UP

Ik weet niet wat voor band je met je ouders hebt, dus ik denk dat je zelf het best kunt bepalen of je het ze wilt vertellen of niet. En ik zou het eerst aan 1 of 2 vrienden vertellen, en het dan verder nog even geheim houden. Weet dat meisje op wie je verliefd bent het?

Ik zou het aan een vriendin zeggen. Echte vriendinnen vertellen niet door. En misschien kun je dan, als je het met haar goed besproken hebt proberen je ouders het te vertellen, ondanks dat je niet weet wat kunt verwachten. Bereid gewoon goed voor wat je wilt zeggen, als zij dan met allerlei negatieve meningen kun je ze in ieder geval op een goede manier duidelijk maken dat het niets negatiefs is. En misschien reageren ze wel heel positief!

-

Er is hier trouwens een groot topic over homoseksualiteit, ik zou hem opzoeken als ik jou was :wink:

-

Als je echt met haar verder zou willen kun je het wel vertellen. Ze zal eerst waarschijnlijk heel erg schrikken, maar als ze een echte vriendin is zal ze het accepteren. Je hoeft trouwens niet meteen te vertellen dat je verliefd bent op haar, je kunt het ook gewoon in het algemeen vertellen.

-

reageer even op me berichtje die ik in je GB zette ^^

Wat ik zelf een x heb gehoord zeg maar dat iemand dat zei,
wat ik zelf een erg mooie zin vind is:
Ik val niet op jongens, ik val niet op meiden.
Ik val op mensen.

Dat zou ik gebruiken, dan wordt het ook nog wel beter opgevat dan dat je zegt:
Ik ben bi.