Wel of niet stoppen met stage? (en dus met de studie)

Hallo allemaal,

Ik doe een opleiding in de bakkerijbranche. (ik ben eerste jaars)
Ik heb nu een week stage erop zitten, maar ik heb het helemaal niet naar mijn zin…
Ben niet op m’n plek daar en het is niet zoals ik ooit voor ogen had.

Op school heb ik het de afgelopen tijd naar mijn zin gehad, maar ook daar begin ik nu over te twijfelen of ik later wel echt in de bakkerij wil werken. Ik wist nooit wat voor studie ik moest gaan doen en ik vond bakken leuk dus ben toen maar deze opleiding gaan doen. Dus heb ik ooit de goede keus gemaakt?

Tips of ervaringen zijn welkom!
(vragen mag natuurlijk ook altijd)

Ik zou je mening niet baseren op 1 week stage bij 1 stageplaats…

Dit ja, ik zou het zeker nog wel wat meer tijd gunnen.

Soms heb je gewoon stomme stageplekken, terwijl het werk zelf wel heel leuk kan zijn. Ik zou nog even doorzetten. Is je volgende stageplek ook stom, dan kun je altijd nog beslissen om te stoppen.

Inderdaad. En tja, in het echte leven is helaas niet alles leuk.

Ik begrijp wat je zegt, maar de volgende stage begint pas in leerjaar 2 (en dus januari 2016 ofzo)
Het is ook niet dat ik gelijk wil opgeven, maar het is veel twijfel etc.

Volgende stage is pas januari 2016 (Als het niet later is). Dat maakt het allemaal wat lastiger.
En ik twijfel zelf ook over het werk :wink: als ik het niet zo naar m’n zin zou hebben maar ik vind het werk super leuk dan bijt ik wel door. maar er is dus over van alles twijfel.

Er zijn genoeg opties.
Desnoods ga je regelen dat je een dagje kunt meekijken bij een ander bedrijf…
Bij mijn vorige opleiding was mijn eerste stage ook niet super, maar daarna ontdekte ik dat er ook leuke stages zijn en heb ik gewoon mijn opleiding afgemaakt :slightly_smiling_face:

Thanks! :sunglasses:

Zijn er geen andere beroepen/functies mogelijk met deze opleiding dan alleen in een bakkerij werken? Ik ben er zelf niet in thuis, maar je geeft zelf aan dat je het vakgebied wel leuk vindt op school, maar dat je het dus niet zit zitten om in een bakkerij te werken.

Hoe vind je je collega’s en leidinggevenden? Vind je ze heel aardig, of kun je niet met ze overweg, of behandelen ze je als sloofje? Dan heb je net de verkeerde mensen getroffen (en dat weet je altijd pas als het zover is).

Ik zou zeggen, ga eens kijken wat er nog meer mogelijk is met je opleiding. Vraag het desnoods nog na op school (in een mailtje naar je mentor bijvoorbeeld).

Veel succes!

1 week stelt niks voor. Je zult er ook voor moeten werken om het naar je zin te maken. Hoe lang duurt deze stageperiode? Maak het af en beslis daarna of je wilt doorgaan of niet.

Precies.
Toen ik marketing en communicatie / evenementenorganisatie deed vond ik mijn eerste stageplaats ook geen ruk aan.